Portada Sociedá La llingua vasca sigue arrequexada n’Iparrralde pol centralismu xacobín del estáu francés

La llingua vasca sigue arrequexada n’Iparrralde pol centralismu xacobín del estáu francés

by asturnet

L’Observatoriu Vascu de Derechos Llingüísticos Behatokia presentó ayer un informe sobre la situación del euskera n’Iparralde nel que s’amuesa que’l fundamentu cimeru de l’administración central gala en materia de normalización de la llingua de los tres territorios vasco-franceses ye, en palabres del miembru del Observatoriu, Paul Bilbao “l’ausencia de política llingüística”.

Según informa na so edición de güei el diariu dixital Euskalherria.com, Bilbao resaltó «la gravedá de la situación no que respeta a los derechos llingüísticos individuales y colectivos» na realidá desaminada por esti organismu independiente. Na presentación del informe, Behatokia quiso correxir dalgún de los conceptos que ellos mesmos vinieran usando respective a l’actitú del Estáu francés. En concreto, Bilbao reconoció que foi un erru apellidala de «tolerante hacia les llingües minorizaes, pos ye evidente, sobretoo vista la evolución de los últimos diez años, que lleva una política ca vez más restrictiva y más aferrada al so calter xacobín».

El voceru del Observatoriu espunxo dellos exemplos, como la camudación del artículu segundu de la Constitución francesa que dicta que la única llingua oficial reconocida ye’l francés, la nomanda Llei Toubon que establez una política de salvaguarda y normalización del francés o la negativa reiterada del Gobiernu a ratificar la Carta Europea de les Llingües Minorizaes.

Paul Bilbao dixo “que fai falta presionar al Estáu francés, mesmo a nivel d’estamentos internacionales”, pa que reconoza los derechos de les comunidaes llingüístiques d’esi estáu y concede-yos “la necesaria oficialidá pa poder garantizalos”.

Pel so llau la vicepresidenta de Behatokia, Maixan Merkapide destacó que se dieran dalgunos avances, inda que después matizólos. Punxo como exemplu la creación de la Oficina Pública del Euskara pal País Vascu embaxo alministración francesa, de la que dixo que naz con un «déficit importante, y ye qu’ente los sos oxetivos o proyectos nun recueye la necesidá de dotar de protección llegal al euskara, colo que la normalización llingüística depende de la voluntá del políticu de turnu».

Behatokia encamentó a la Oficina a entamar un diágnosticu detalláu de la situación pa detectar les carencies estructurales y poder establecer les midíes estratéxiques y puntuales qu’adoptar pa garantizar los derechos de los euskaldunes n’Iparralde.

Tamién te podria gustar