Portada Sociedá La llingua centra’l Congresu d’Estudios Asturianos del RIDEA

La llingua centra’l Congresu d’Estudios Asturianos del RIDEA

by asturnet

Pesie a tar vetáu nes ponencies del Congresu d’Estudios Asturianos col que’l RIDEA remembra los sos 60 años d’historia, l’asturianu foi’l tema central nel actu d’inauguración que se cellebró ayeri nel Auditoriu Príncipe Felipe d’Uvieu en presencia de la conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, y ente l’ausencia d’otros miembros Gobiernu que s’amosaron críticos cola actitú d’esta institución pública. La Pita de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y un cientu de persones que respondieron a la llamada d’esta organización, manifestáronse ente les puertes del Congresu, esixendo la dimisión de Migoya pola so ‘connivencia col antiasturianismu del RIDEA’.

Énte les acusaciones de los manifestantes, la conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya defendió ‘l’autonomía y independencia del RIDEA’, del que dixo que ‘nun incumplía denguna llei’ al prohibir una comunicación por tar presentada n’asturianu. Sin embargu, el conseyeru de Xusticia, Francisco Javier García Valledor, consideró ‘mui grave’ esta decisión per parte del RIDEA, acusando a dalgunos de los sos responsables d’ ‘atesorar una irrepochable trayectoria reaccionaria’. Al contrario de lo defendío por Migoya, Valledor aseguró que ‘denguna entidá pública tien autonomía p’actuar al marxe de la llei d’Usu y Promoción del Asturianu’, tal y como-yos recordare Ramón d’Andres, director de la Oficina de Política Llingüística, al empiezu d’esta polemica.

Mentestanto, l’esitu de la convocatoria fecha pola Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana ente les puertes del Auditoriu centró la inauguración d’un Congresu d’Estudios Asturianos, qu’estrenó la so cellebración ente pancartes que lu tachaben de ‘represor y antiasturianu’.

Tamién te podria gustar