Portada Comunicación La Izquierda Plural pide desaniciar la “Tasa Google”

La Izquierda Plural pide desaniciar la “Tasa Google”

by asturnet

El diputáu Chesús Yuste rexistra 21 enmiendes l’últimu día de plazu a esti proyectu de llei de reforma de la normativa esistente, ente les que destaquen tamién el pidimientu de supresión de la denominada ‘tasa Google’ y encamienta al Gobiernu al cobru d’impuestos a los xigantes tecnolóxicos pol negociu que realicen n’España. IX, ICV-EUiA, CHA propón nes sos enmiendes a la llei de propiedá intelectual que les prestadores de servicios d’internet y n’internet paguen la compensación por copia privada y non vía Presupuestos Xenerales del Estáu.

El voceru na Comisión de Cultura del Congresu, Chesús Yuste, rexistró güei en nome del Grupu Parlamentariu IX, ICV-EUiA, CHA un total de 21 enmiendes al proyectu de llei de reforma de la Llei de Propiedá Intelectual, ente les que destaca la propuesta de que sían les empreses prestadores de servicios d’internet y de servicios n’internet les que paguen la compensación por copia privada, en llugar de que s’abone al traviés de los Presupuestos Xenerales del Estáu (PXE).

Ente les enmiendes coordinaes por Yuste ta tamién la eliminación del artículu nel que, pa xustificar un amenorgamientu na compensación por copia privada a la que tienen derechu los creadores, declárase illegales tolos supuestos de reproducción o copia pa usu priváu qu’hasta’l momentu yeren llegales, lo que supon un grave perxuiciu pal consumidor.

El Grupu Parlamentariu de La Izquierda Plural pretende coles sos enmiendes “consagrar na llei’l derechu del autor a xuntase a una entidá de xestión de derechos d’autor o a autoxestionase, tener llibertá pa decidir sobre qué derechos quier llicenciar la so obra, según pa utilizar llicencies llibres y otres alternatives al copyright tradicional”, esplica’l diputáu. Otra de les enmiendes matiza la irrenunciabilidá del derechu pa los autores y los artistes intérpretes o ejecutantes: ‘sacantes voluntariamente optase por facilitar l’accesu a la cultura llibre, tratándose d’obres d’usu llibre y gratuitu, o espresamente autorícese’l so usu pa fines educativos o d’investigación’.

Chesus Yuste detalla tamién que los cambeos propuestos pol so grupu planteguen “la supresión de la denominada ‘tasa Google’ o ‘canon AEDE’ que tendríen de pagar los agregadores de noticies”. Al so xuiciu, resulta dudoso que reproducir titulares de noticies periodístiques, yá disponibles n’otres páxines web, col correspondiente enllaz a la web orixinal, pueda considerase contrariu a los derechos d’autor, tal como dictaminó la recién sentencia Svensson del Tribunal de Xusticia de la UE nel casu C466/12. Asemeyáu pagu podría terminar repercutiendo en plataformes de participación comuñal n’Internet como Twitter, Facebook o Ximiélgame, onde s’espublicen y comparten titulares de prensa col enllaz correspondiente y supondría una alteración de la cultura P2P, que ye fundamental na sociedá de la conocencia.

“Independientemente de que pueda resultar bien popular pa la imaxe del Gobiernu cobrar derechos d’autor a Google News o Yahoo News, multinacionales qu’apenes paguen impuestos a la Facienda española, el Gobiernu tendría de centrase n’esixir a les empreses prestadores de servicios d’internet y de servicios n’internet el pagu de la compensación equitativa por copia privada, en llugar de que recaya sobre tolos contribuyentes vía Presupuestos Xenerales del Estáu. Amás, tien de reforzase ensin batura a duldes el cobru d’impuestos a los xigantes tecnolóxicos pol negociu que realicen n’España”, señala Yuste en relación a una de les últimes temes que-y correspuenden coordinar como diputáu antes de dexar definitivamente l’escañu esti mes de xunetu.

Tocantes a les tarifes -que’l proyectu de llei rebaxaba inxustificadamente hasta dexales nun 70%- les enmiendes presentaes dexenles nun 90% y recupérase el sistema de pagos a cuenta demientres el periodu transitoriu d’adaptación al nuevu sistema de fixación de tarifes. Per otra parte, establécense unes tarifes más afayadices pa les alministraciones públiques competentes en promoción de la cultura y equipamientos culturales.

Ente’l restu d’enmiendes rexistraes propónse reformar la composición de les dos sales de la Comisión de Propiedá Intelectual, buscando la pluralidá de la Sala Primera destinada al arbitraxe (incluyendo representantes d’entidaes de xestión y de consumidores) y garantizando la independencia de la Sala Segunda, encargada d’escorrer la piratería (esixendo que los sos miembros sían caderalgos d’Universidá: de Derechu Civil, Inxeniería Telemática, Derechu Procesal y Comunicación Audiovisual).

Tamién te podria gustar