La Fundación Caveda y Nava va nomar esti sábadu a Enrique Castro “Quini” patronu d’honor

01 avientu 00:21 2006 Imprimir

La Fundación Caveda y Nava va distinguir como patronu d’honor al futbolista Enrique Castro «Quini» nuna ceremonia que va realizase nel monesteriu de Santa María de Valdediós (Villaviciosa) el sábadu 2 d’avientu a les 18:00 hores. Cola concesión d’esti títulu a una de les figures mítiques del fútbol asturianu, la fundación quier reconocer el claru sentimientu asturianista de «Quini», asina como facer rescamplar la incidencia social y cultural del deporte, nel que’l futbolista asturianu amuesa una trayectoria llarga y d’éxitu. Enrique Castro comparte esta distinción con personalidaes de los ámbitos eclesiásticu y políticu como Gabino Díaz Merchán, Hugo Morán o Pilar Fernández Pardo. L’actual delegáu ye’l primer patronu d’honor que vien del tarrén del deporte y simboliza la comunión ente la esfera de la cultura y la normalización social del asturianu.

Tres del actu de nomamientu, va presentase’l llibru «Al pie de la lletra», nel que se recueyen opiniones de xente estremao a favor de la llingua asturiana. El volume axunta textos de 320 persones, qu’emitieron el so xuiciu a lo llargo de los últimos trenta años. Depués, el presidente de la Fundación, Inaciu Iglesias, va facer un análisis de la situación que vive anguaño l’asturianu. Un contextu qu’a Iglesias parez-y «abondo interesante» y asegura que «más pronto que tarde va dase la posibilidá real de resolver el desaxuste xurídicu que supón la non oficialidá del asturianu».

Pa zarrar les actividaes programaes nel monesteriu de Valdediós va intervenir Xabier Arzoz, expertu en política llingüística de Navarra, que va falar sobre les experiencies de la Comunidá Foral en materia de normalización. Los patronos de la Fundación Caveda y Nava pretenden, con esta charla, deprender d’otros modelos cola fin de tenelos en cuenta a la hora de trabayar n’Asturies pol usu y la conocencia del idioma del país.

Anque’l nomamientu de «Quini» como patronu d’honor va ser l’actu central de la xornada, les actividaes van entamar a les 17:00 hores cola reunión del patronatu de la Fundación y l’homenaxe a Xosé Caveda y Nava énte la casa natal del escritor na cai del Agua de Villaviciosa.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...