La FSA da-y la razón a la XDLA

La FSA da-y la razón a la XDLA
19 ochobre 18:15 2015 Imprimir

La FSA-PSOE argumentó l’autonomía del ente públicu de comunicación pa refugar nel plan de Dignificación presentáu por IX porcentaxe dengún de programación n’asturianu en TPA y RPA y dio-y la razón a la XDLA: hai falta d’un director comprometíu col asturianu.

L’ausencia única de los porcentaxes d’emisión na RTPA que pidía IX nel Plan de Dignificación de la Llingua astutirana ye bien significativa de que la demanda de la Xunta pola Defensa de la Llingua fecha esta selmana pasada ye dafechamente la exa del problema. La propuesta d’IX cuantificaba nun 30 por cientu de la programación de la TPA en toles sos franxes horaries y en too tipu de conteníos, la emisión n’asturianu d’un 50 por cientu de la programación de la RPA y l’apaición de la Web por defeutu n’asturianu dafechu, ensin perxuiciu de que tamién pueda consultar la so versión en castellanu.

Nuna nota de prensa asoleyada’l xueves 16, conocedores de que vieno acabante empezar la recta final pa la designación del director xeneral de RTPA, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) destacaba “los resultaos d’audiencia escelentes del programa n’asturianu L’Alzada, estrenáu’l martes 13 d’ochobre y que llegó a doblar la media d’audiencia de la cadena”, que nun llega al 6% munches vegaes, quedando perbaxo de Cuatro y LaSexta. Estos resultaos muestren “la necesidá d’un cambiu al frente de la dirección de la radiotelevisión pública, porque nestos años pudimos ver que mentes l’equipu de dirección va per un llau, la sociedá asturiana -que tien apegu al so territoriu y a la so cultura- va per otru”.

Por too esto, la XDLA recordaba a los grupos parllamentarios que “ye imprescindible cuntar con un director xeneral comprometíu cola cultura asturiana y que nun se niegue a desarrollar la llexislación vixente -Estatutu, Llei d’Usu y Llei de RTPA, testos que reconocen el papel de la radiotelevisión pública nel procesu de recuperación del patrimoniu llingüísticu del país-. Hasta’l momentu vimos una directiva que nun quixo normalizar l’usu del idioma na programación y que namás lu arrequexó pa los usos humorísticos y diglósicos, ensin nengún procuru pa cola so corrección y calidá.

Cola so decisión y desixencia pa sofitar el Plan de Dignficación d’Izquierda Xunida, la FSA daba-y dafechu la razón un día depués a la XDLA.

Loading Facebook Comments ...