Portada Cine La Filmoteca recupera dos documentales franquistes con imáxenes inédites del Uviéu de posguerra

La Filmoteca recupera dos documentales franquistes con imáxenes inédites del Uviéu de posguerra

by asturnet

Un Uviéu “triste, gris y feríu”. Eso ye lo que se pue contemplar, en pallabres del director xeneral de Promoción Cultural, Carlos Madera, nes dos películes documentales que la Filmoteca d’Asturies ta acabante restaurar y qu’esta mañana se proyectaron por primer vegada, en pase especial pa prensa, depués de la so recuperación. Les cintes incluyen, ente otres imáxenes en movimientu inédites, la recepción por Franco de la Cruz de la Victoria.

Acaba asina un camín entamáu hai más de cuatro años, cuando los espertos alertaron de la esistencia de los documentales. Depués d’una llarga busca d’archivu qu’afayó la compra municipal de les películes en 1943 por 10.000 pesetes, les cintes apaecieron nun despachu y l’Ayuntamientu d’Uviéu cedió-yles a la Filmoteca a cambiu de la so restauración.

Agora, final feliz. Los dos documentales, obra’l director Justo de la Cueva y redactaos en prosa inflada propia de la dómina, puen vese en formatu renováu, con importantes meyores na calidá de la imaxe y escenes en movimientu inédites, tales como la recepción de la Cruz de la Victoria por parte’l dictador Francisco Franco que antes namás podía contemplase en formatu fotográficu.

Esa imaxe apaez na cinta ‘El gnomo de la catedral’ -alusión al restaurador de la Cámara Santa, Víctor Hevia-, un documental qu’amuesa una sé catedralicia en reconstrucción depués de la revolución de 1934 y la Guerra Civil. Na otra película, ‘Oviedo, capital de Asturias’, el realizador retrata, en tonu dafechu franquista, los efectos de la llucha desatada na capital asturiana ente los republicanos y los partidarios de los militares sublevaos al mandu de Franco.

El director de la Filmoteca Asturiana, Bonifacio Lorenzo, sorrayó la importancia de les cintes recuperaes, yá que los sos negativos desapaecieren nun incendiu, y precisó que les dos películes restauraes integren una serie de seis documentales sobro Asturies, ún de los cuales dedícase a Xixón: “Esta película, que nun ye tan bona como les d’Uviéu, perdióse, pero tengo llocalizada una copia en 16 milímetros”, señaló Lorenzo.

A la presentación pública de les restauraciones asistió amás l’archivera mayor d’Uviéu, Ana Herrero, quien se felicitó pola calidá del remocicamientu de les cintes y aseguró que l’Ayuntamientu yá puso en manos de la Filmoteca otros documentos pa sometelos a un procesu asemeyáu.

Tamién te podria gustar