Portada Sociedá La Feria de Muestres pieslla una edición con mínima presencia institucional del asturianu

La Feria de Muestres pieslla una edición con mínima presencia institucional del asturianu

by asturnet

Acaben dos selmanes d’ausencia institucional del asturianu. La Feria Internacional de Muestres d’Asturies, el certame ferial más visitáu y con mayor proyección internacional del Principáu, peslló ayeri en Xixón la so 48 edición, na que’l Gobiernu autonómicu y los ayuntamientos reserváron-y un espaciu mínimu a la llingua asturiana pa promocionase nel eventu.

Asina, los cuatro grandes exes qu’escoyó l’Executivu del Principáu pa esponer el so llabor na Feria -el futuru Hospital Central, el Consorciu de Tresportes, el Muséu’l Xurásicu y les polítiques de vivienda- presentáronse al públicu dafechu en castellán, con salvedaes en dalguna inscripción puntual referida a la vivienda.

Tampoco nun s’animaron a emplegar l’asturianu los distintos conceyos con presencia nel certame ferial, más allá de la imaxe corporativa de dalgún de los ayuntamientos -el de Llangréu usó únicamente’l topónimu n’asturianu- o mancomunidaes, como la de los Valles Mineros, que presentó’l so ámbitu d’actuación como “valles mineros de Asturies”.

Amás d’ello, la llingua asturiana tuvo confinada a cartafueyos informativos a disposición de los visitantes, talos como’l que promocionaba’l “centru d’interpretación del pobláu mineru de Bustiello”, pero con testu xeneral en castellán.

No que cinca a los tres principales ayuntamientos d’Asturies, cero n’asturianu: Uviéu optó por presentase na Feria de Muestres como ‘la ciudad de los Príncipes’, Xixón espuso’l so futuru acuariu municipal con testos dafechu en castellán y Avilés promocionó’l Palaciu de Campusagráu nesa mesma llingua.

Tamién te podria gustar