Portada Plástiques La Factoría Cultural d’Avilés espón les fotografíes del Premiu Luis Valtueña

La Factoría Cultural d’Avilés espón les fotografíes del Premiu Luis Valtueña

by redacción asturnews

La Factoría Cultural d’Avilés tien siempres presente’l so llau más solidari y per segundu añu consecutivu va amosar les fotografíes del Premiu Luis Valtueña, que convoca añalmente la ONG Médicos del Mundu. Una semeya de la soledá, de la inxusticia, tamién d’esperanza, nuna esposición que s’inauguró la selmana pasada.

Nel actu d’inauguración participaron Jorge Luis Suárez, conceyala de Participación Ciudadana d’Avilés, y María Jesús Barragán, presidenta de Médicos del Mundu Asturies. Y la esposición conformase de 40 fotografíes, correspondientes a la XXI edición del galardón, falláu en 2017. Les realizaes pol ganador del premiu, l’español Carlos d’Andrés, cola so serie “La soledá de María contra la llei de dependencia”; y los finalistes, l’arxentina Constanza Portnoy, con “Fuerza de vida, lo que salva l’amor”; el italoargentino Karl Mancini, con “Nin xuna menos”, y el rusu Vadim Braydov, con “Escuela para neños con comportamientu diverxente”.

Podrá visitase de forma llibre y gratuita nel centru cultural de l’avenida de Portugal, 13, de llunes a vienres, de 8.30 a 15 hores, y de 16.30 a 21 hores. L’amuesa clausuraráse’l 23 payares. El ganador, Carlos d’Andrés, reflexó’l día ente día de la so madre, María del Palaciu, en “La soledá de María contra la llei de dependencia”, xuna viuda de 95 años a quien la Comunidá de Madrid, mientres dellos años, negó-y l’ingresu a una residencia. Poco dempués de concluyir el trabayu, un estudiu sobre’l desamparu de la vieyera, ella finó. El xuráu premiar pola calidá técnica del so trabayu, el valor informativu y d’actualidá de la temática, pero sobremanera pola so capacidá de denuncia de les inxusticies sociales y la vulneración de derechos”.

Constanza Portnoy, en “La fuerza de la vida, lo que salva l’amor”, retrata a Jorge, discapacitáu por causa de la talidomida, que sufre nel so país les faltes d’un sistema sanitariu bien llindáu. Al pie de él, la so esposa, tamién discapacitada, y la so fía pequena, conformen un relatu d’enraigono a la vida llenu de dignidá y esperanza.

Pela so parte, Karl Mancini amuesa l’horror del feminicidio n’Arxentina en “Nin xuna menos”, unu de los cuatro países con más incidencia de la violencia machista n’América Llatina, con una muyer asesinada cada 18 hores.

Y en “Special School” Vadim Braydov tresllada al espectador al día ente día de los neños internaos nun centru de menores, por cometer faltes antes de los 16 años.

El Premiu Internacional de Fotografía Humanitaria Luis Valtueña convócase añalmente pola asociación Médicos del Mundu España, n’alcordanza de cuatro cooperantes asesinaos en Bosnia (1995) y Ruanda (1997), cuando trabayaben en proyectos d’acción humanitaria: Mercedes Navarro, Flors Sirera, Manuel Madrazo y Luis Valtueña, esti postreru fotógrafu d’oficiu, motivu pol cuál da nome al galardón.

A la XXI edición, fallada en 2017, presentáronse 386 participantes, de 63 países d’Europa, Asia, África y América, con un total de 2.650 imaxes.

Tamién te podria gustar