Portada Plástiques La Factoría Cultural amuesa’l drama de los refuxaos na esposición fotográfica “Fragmentos”

La Factoría Cultural amuesa’l drama de los refuxaos na esposición fotográfica “Fragmentos”

by redacción asturnews

Les imaxes aconceyaes en redol a la esposición “Fragmentos” que pueden vese estos díes na Factoría Cultural, reflexen ensin edulcorantes el drama de los refuxaos nel so tránsitu escontra Europa, dende los sos países semaos de guerra, en situación de necesidá.

Esta amuesa, de fotografíes galardonaes nos premios de fotografía humanitaria Luis Valtueña, qu’entama tolos años Médicos del Mundu, ye un proyectu de la mesma ONG, financiáu pol Gobiernu del Principáu d’Asturies y l’Axencia Asturiana de Cooperación al Desenvolvimientu. Va Tar espuestu na Factoría hasta’l 31 de xunetu.

Fuxen de la guerra, de la persecución, de la fame y la miseria, busquen una vida meyor para ellos y los suyos, per tierra, per mar. Un viaxe nel que se xueguen la vida, y nel que les muyeres y les neñes y los neños lleven la peor parte, según denuncien los informes de ACNUR. Santi Palacios, Olmo Calvo y Niclas Hammarström son los fotógrafos que colos sos cámares fueron testigos y tresmisores del drama, reconocíu en distintes ediciones de los premios Luis Valtueña.

La esposición de la Factoría Cultural ta compuesta por 15 fotografíes, cinco per caúnu de los reporteros gráficos, amás de dos paneles esplicativos coles cifres del horror: los millones de movíos, les miseries y vexames que sufren nel so camín escontra’l suañu d’una vida. “Negámonos a contemplar la inmigración como un problema, apostamos por visibilizar el so enriquecedor apurra a les nueses sociedaes, en términos económicos, sociales y culturales”, rellata Jose Félix Fuexu, presidente de Médicos del Mundu.

Les instantánees de Santi Palacios pertenecen a seriar “Miles de vides en xuegu para llegar a Europa”. Nelles ve la esperiencia migratoria de les persones abelugaes que lleguen a Italia travesando en precariu’l Mediterráneu. Con estes imaxes el fotógrafu madrilanu foi finalista del XIX Premiu Luis Valtueña.

La cántabra Llamera Calvo tituló la so serie como “Supervivientes en busca d’abelugu”, y amuesa a les persones migrantes, procedentes de Siria, Iraq o Afganistán, nel so tránsitu escontra’l norte d’Europa, en Grecia, Hungría, Serbia y Macedonia. Les fotografíes otorgar el  XIX Premiu Luis Valtueña.

Niclas Hammarströn, suecu, mover en trés viaxes, en 2012 y 2013, hasta Aleppo, en Siria, onde documentó el sufrimientu de la población civil y l’otomía de la guerra. Les imaxes, qu’amuesen la vida diaria de llucha pola supervivencia, valiéron-y el XVII Premiu Luis Valtueña.

La esposición pue visitase na Factoría Cultural, na avenida de Portugal 13, hasta’l 31 de xunetu. L’horariu de visita ye de de llunes a vienres de 8.30 a 14.30 hores.

Tamién te podria gustar