Portada Plástiques La Eurocámara veta la esposición Presos políticos’ de Santiago Sierra

La Eurocámara veta la esposición Presos políticos’ de Santiago Sierra

by redacción asturnews

El Parlamentu Européu nun concedió’l permisu necesariu al eurodiputáu de ERC Jordi Solé pa esponer na so see la polémica obra de Santiago Sierra que retrata a Oriol Junqueras, presidente d’ERC, y a el presidentes de l’Asamblea Nacional Catalana (ANC) y de Omnium Cultural, Jordi Sánchez y Jordi Cruixat, respectivamente, como “presos políticos” y que yá foi retirada cuando se diba a esponer en Arcomadrid, según informaron fontes parlamentaries.

La institución europea tamién decidió nun conceder la mesma autorización a una esposición que solicitara la eurodiputada Teresa Gimenez Barbat y que se titula Constitucionalismo nel horizonte européu. La decisión que tomó la Eurocámara ta encontada n’una norma interna qu’esixe que “los acontecimientos culturales y les esposiciones nun pueden provocar fregaos na área” nel que van ser espuestes.

Según esplicaron les mesmes fontes, estes dos esposiciones “podríen causar escandaleres”, polo que los servicios del Parlamentu Européu optaron por non conceder los permisos necesarios, una decisión que “nun ye bien habitual pero dacuando asocede”. Para ilustrar esti fechu, fontes de la Eurocámara recordaron que yá se refugaron los permisos a obres que diben esponer viñetes sobro Irán, otra dedicada al albuertu y xuna que conmemoraba los 100 años de la Revolución Rusa.

Jordi Solé criticó na rede social Twitter dambes decisiones y afirmó que ye “vergozoso” que’l Parlamentu Européu llinde la llibertá d’espresión. La pieza de Sierra taba compuesta por 24 semeyes con un preciu de 80.000 euros más IVA y amosaba semeyes pixelados d’ente otros, políticos encarcelaos como Oriol Junqueras o ‘Los Jordis’. La obra foi retirada’l pasáu mes de febreru de la feria ARCU de Madrid, lo que xeneró xuna gran discutiniu que llevó al Muséu de Lleida a abrir les sos puertes a la esposición de Sierra, onde permaneció xunas selmanes hasta recalar, a partir del 1 de xunu, nel CCCB.

Tamién te podria gustar