Portada Plástiques La esposición avilesina “Ensidesa 1950: La nacencia d’un xigante” llega a Tinéu

La esposición avilesina “Ensidesa 1950: La nacencia d’un xigante” llega a Tinéu

by redacción asturnews
Ayuntamiento de Tineo - Foto: José Antonio Gil Martínez (https://www.flickr.com/photos/freecat/)

La esposición avilesina “Ensidesa 1950: La nacencia d’un xigante” llega a Tinéu y va Poder visitase hasta’l 9 de marzu na Casa de Cultura “Conde de Campumanes” de Tinéu.

La esposición “Ensidesa 1950: la nacencia d’un xigante”, producida pel Área de Promoción Social y Cultura d’Avilés, va esibise ente’l 15 de febreru y el 9 de marzu na casa de cultura “Conde de Campumanes” de Tinéu  na Cai Mayor, 25 de la mentada población. Ye l’amuesa, ensin dulda, que tuvo una itinerancia mayor d’ente toles realizaes hasta la fecha. Dende la so inauguración nel branu de 2012 na Antigua Escuela de Cerámica pasó por poblaciones d’eminente calter siderúrxicu como La Felguera (Muséu de la Siderurxa d’Asturies), Baracaldo (Fundación de el Trabayadores de la Siderurxa Integral), Sabero (Muséu de la Siderurxa y la Minería de Castiella y Llión) o Sagunto (Casa de Cultura del Puertu de Sagunto) y por otres como Uviéu (Arquivu Históricu d’Asturies)  y Lluanco (Muséu Marítimu d’Asturies).

En cuarenta fotografies d’Adolfo López Armán recuéyese’l procesu de construcción de la siderurxa avilesina (muelles, cimentaciones con pilotes y campanes, fornos altos, aceríes, laminaciones, edificios auxiliares, etc.). Acompañar de delles de les pieces del Muséu de la Hestoria Urbana d’Avilés que formen parte de les colección sobro l’antigua Ensidesa, como’l denomináu “pulmón artificial”. Foi espuesta en munchos colexos ya institutos d’Avilés y tamién d’otres poblaciones como Uviéu y Llangréu.

De forma paralela y cuntando cola collaboración del Departamentu de Xeografía y Hestoria del Institutu Conceyu de Tinéu, nes dependencies del centru escolar va amosase coles mesmes la versión escolar de dicha esposición, formada por ocho paneles que contienen una selección de les citaes fotografíes acompañaes d’una serie de testos esplicativos sobre’l procesu de construcción de la fábrica. La siguiente etapa de dambes esposiciones va ser a partir de mediaos de marzu la Casa de Cultura de Castropol y los centros escolares d’esi conceyu xuntu colos d’A Veiga y Tapia de Casariego. La esposición va poder visitase na Casa de Cultura Conde de Campumanes de 10 a 13 y de 15 a 19.30 de llunes a vienres.

Tamién te podria gustar