Portada Educación La enseñanza pública de Baleares apara pa defender el catalán de l’amenaza del PP col so modelu trillingüe

La enseñanza pública de Baleares apara pa defender el catalán de l’amenaza del PP col so modelu trillingüe

by asturnet

Una fuelga inédita qu’entró esti llunes na so segunda selmana tien bloquiáu l’empiezu del cursu escolar en Baleares y les clases nun s’imparten con normalidá na mayor parte de los 300 centros públicos, magar que les aules abrieron el pasáu día 13 de setiembre. La comunidá educativa protesta contra’l modelu trillingüe impuestu pol Gobiernu de José Ramón Bauzá (PP) que resta pesu horariu al catalán en favor del inglés. El sofitu social a los profesores ye tan incontestable que ya se llograren xuntar más de 100.000 euros pa sofitar la fuelga y collaboraciones solidaries como la del pintor Miquel Barceló qu’apurrió un grabáu pa la so vienta en puya, nun actu cómpliz cola causa de los güelguistes.

El paru representa un episodiu ensin precedentes pola resistencia de los docentes (magar la sangría nes sos nómines, de cásique 600 euro) y, tamién por esa complicidá ciudadana, anque hai tamién sectores disonantes, movimientos críticos de families pola duración del conflictu. N’Eivissa y Formentera el Gobiernu reconoz un impactu del 27% ente’l profesoráu ente que los sindicatos alzar al 90%. En Mallorca, l’Alministración fala del 9,5% y los güelguistes del 55%. En Menorca la protesta baxó la so intensidá. El paru nun tien visos de solución inmediata anque’l Gobiernu llamó a los sindicatos a una mesa de negociación colos mesmos puntos d’otres cites, pero nun plantega, primeramente, un diálogu concretu pa encarar el fin de la fuelga.

Los padres nun van unviar a los sos fíos el vienres a la escuela y el domingu preparase una movilización ciudadana en Palma, Mahón, Eivissa y Formentera; esti martes ante’l Parlamentu los güelguistes quieren espresar, de nuevu, el so refugu al refrendo de normes llingüístiques y educatives aprobaes por decretu.

El PP actuó por sorpresa nesti conflictu, xustamente en víspores del entamu del cursu pa tornar una sentencia adversa de los tribunales. El Tribunal Superior de Baleares paralizara cautelarmente la implantación del decretu de trillingüismu por defectos de forma a la espera de pronunciase sobre’l fondu del asuntu.

Tamién te podria gustar