Portada Lliteratura La edición n’asturianu estáncase na llende de los cien llibros al añu

La edición n’asturianu estáncase na llende de los cien llibros al añu

by asturnet

La llende ta nel cientu. La producción editorial n’asturianu nun ye quien a superar la cifra de los 97 llibros que se catalogaron nel añu 2000, y que vien calteniéndose con variaciones a la baxa nel últimu trieniu. En 2003, les obres n’asturianu supunxeron pocu más del 0,1 por cientu sobre’l total de llibros espublizaos n’España en llingües propies del Estáu y n’otres ayenes.

Son datos de l’Axencia española del ISBN, l’organismu ensertáu nel Ministeriu d’Educación, Cultura y Deporte, que controla y sistematiza tola producción editorial estatal, asignándo-y un númberu a cada obra dientro d’un códigu d’aplicación mundial (l’International Standard Book Number, que da llugar al acrónimu ISBN).

Hai venti años, a lo llargo de 1984, el Ministeriu de Cultura catalogó sólo diez llibros escritos n’asturianu. Nuna década, la producción quintuplicóse hasta arruñar los cincuenta en 1994 y l’añu 2000 traxo con él un saltu cualitativu hasta los 97 títulos. D’ehí p’alantre, les cifres caltuviéronse en términos asemeyaos pero’l gremiu editorial nun foi quien a trascender esa llende (61 llibros en 2001, 93 en 2002 y 79 títulos en 2003).

Con esa tarxeta de presentación nel mercáu estatal, el sector editorial n’asturianu allúgase a una distancia abismal, en volume de títulos, de les lliteratures contemporánees de Galicia, Euskadi y Cataluña, que dende 1972 tienen espublizaos respectivamente 17.000, 18.000 y 90.000 llibros nes sos llingües propies. Asturies nun llega al millar: 996.

Magar que l’Axencia Española del ISBN esperimenta dacuando retrasos na catalogación de títulos por cuestiones burocrátiques, dase la circunstancia de que les cifres de publicación añal ufríes por esi organismu vienen a coincidir col númberu d’obres n’asturianu que s’espublicen con subvención del Principáu: En 2003, subvencionóse la edición de 74 llibros, d’ente los 165 proyectos presentaos.

La convocatoria de subvenciones amosó amás una radiografía de la vitalidá de les cases editoriales qu’espublicen n’asturianu: Les veteranes Trabe, Vtp y Llibros del Pexe aguanten el tirón, xunta la más reciente Ámbitu. Nel mercáu subvencionáu coláronse tamién en 2003 KRK Ediciones, con dos llibros pa neños, ya Iberautor Promociones Culturales, con un llibru sobre folclor del gaiteru José Ángel Hevia.

Tamién te podria gustar