Portada Sociedá La demanda pol reconocimientu de la oficialidá nel Estatutu xunta n’Uviéu a miles de manifestantes

La demanda pol reconocimientu de la oficialidá nel Estatutu xunta n’Uviéu a miles de manifestantes

by asturnet

Miles de ciudadanos, ente cinco mil y siete mil según les fontes más fidables, volvieron salir a la cai una añu más n’Uviéu pa reclama-yos a los partíos políticos representaos na Xunta Xeneral l’asunción de la oficialidá de la llingua asturiana na prósima reforma del Estatutu. Al pesar de la esistencia de dos convocatories paraleles, una de la Xunta pola Defensa de la Llingua y otra llegalizada a nome de la organización Andecha Astur, el percorríu de la manifestación foi unitariu y a estremanza de lo ocurrío el pasáu 5 de marzu nun se rexistraron dalos incidentes.

La llegalización en Delegación del Gobiernu d’una convocatoria de manifestación d’Andecha Astur con salida inicial nel Paséu los Álamos y remate énte la entrada’l Teatru Campoamor, adelantrándose al rexistru de la solicitú de la Xunta pola Defensa de la Llingua pal percorríu avezáu de la marcha del Día les Lletres, nun impidió a la fin l’entamu d’una manifestación unitaria con una respuesta masiva en númberu d’asistentes y andada nun ambiente de franca tranquilidá. La manifestación salió de la Estación de Trenes d’Uviéu encabezada por una bandera asturiana y un grupu de gaiteros, tres de los que diben les pancartes de la organización convocante, la Xunta Pola Defensa de la Llingua, con mensaxes alusivos a la reconocencia de la oficialidá na reforma l’Estatutu, la criación de la especialización de Filoloxía Asturiana y la so normalización en tolos ámbitos de la enseñanza. Munchos de los manifestantes desfilaron vistíos col traxe tradicional siguiendo l’encamientu fechu pola Academia de la Llingua pa la celebración d’esti día y amuesa de compromisu cola defensa de la identidá cultural d’Asturies. El clima xeneral de la manifestación y la respuesta masiva de participación remembraben la convocatoria unitaria entamada pol Conceyu Abiertu pola Oficialidá el pasáu 5 de marzu y nin siquier la esistencia de la llegalización paralela d’una convocatoria fecha pola organización Andecha Astur llogró romper esi enfotu unitariu. Los militantes y simpatizantes d’A.A. sumáronse a la marcha de la Xunta, ocupando la última parte de la manifestación y compartiendo conseñes col restu de les organizaciones y ciudadanos

presentes na marcha.

Pancartes y banderes de los sindicatos d’enseñanza, partíos como Izquierda Xunida, PAS, Bloque por Asturies, IAS o Andecha, ilustraben la manifestación ente los grupos enteveraos de ciudadanos independientes, toos embaxo les mesmes conseñes en procuru del reconocimientu oficial de la nuestra llingua na reforma del Estatutu. Políticos como Jesús Iglesias, Guillermo Ballina, Francisco José García Valledor, Noemí Martín o José Couto, d’Izquierda Xunida; Rafael Palacios y Roberto Colunga, del Bloque por Asturies; Inaciu Llope y Faustino Zapico, d’Izquierda Asturiana; Serxu Marqués y Xicu Yepes d’Unión Asturianista; artistes como Ánxel Nava, actores como Xulio Parajón y Lluis Antón González, o escritores como Xuan Bello, Taresa Lorences, Ramón Lluis Bande, Xuan Santori,Lurdes Álvarez, Pablo Texón, marchaben al mesmu pasu que los miles de manifestantes, ente ellos el responsable de Política Llingüística del Gobiernu asturianu, Ramón d’Andrés.

La manifestación remató ensin nengún incidente nun llateral del Teatru Campoamor cola llectura d’un comunicáu nel que s’encamentó a los partíos políticos con representación parlamentaria a facer de só la inserción de la reconocencia oficial de la llingua asturiana nel nuevu Estatutu y a que los propios ciudadanos se comprometieren nesa llucha por algamar l’amparanza de los sos drechos llingüísticos.

Tamién te podria gustar