Portada Sociedá La defensa del asturianu provoca’l segundu desalcuentru en diez díes de los socios de Gobiernu

La defensa del asturianu provoca’l segundu desalcuentru en diez díes de los socios de Gobiernu

by asturnet

La llingua asturiana afitáse como’l principal motivu de desavenencia ente los tres partíos que gobiernen el Principáu. La conseyera de Cultura, la socialista Ana Rosa Migoya, censura al so compañeru d’Executivu Francisco Javier García Valledor (Izquierda Xunida-Bloque por Asturies) por unvia-y una carta al ministru d’Esteriores na que reclama l’usu oficial del asturianu n’Europa. El PSOE reitera que la oficialidá nun ta ente les sos prioridaes.

Poco depués que Valledor asoleyara ayeri la so misiva al titular d’Asuntos Esteriores, Miguel Ángel Moratinos, carta que’l conseyeru de Xusticia entiende “dientro de les sos competencies” y na que pide la reconocencia europea del asturianu como una cuestión de drechos fundamentales, Migoya desmarcóse del unvíu precisando que l’asuntu nun se trató en Conseyu de Gobiernu y, amás, los términos qu’emplega Valledor “nun s’axusten a la realidá del Estatutu d’Autonomía”.

Nuna comparecencia na qu’asoleyó a les clares la so disconformidá cola iniciativa de García Valledor, la conseyera de Cultura insistió en que’l llabor del Gobiernu’l Principáu ye “informar” al ministru del marcu estatutariu d’Asturies, y non empobina-y comunicaciones que, como la del conseyeru de Xusticia y n’opinión de Migoya, puen conducir a “error”.

Acordies con esi argumentu, el PSOE reitera que la oficialidá de la llingua asturiana nun ta na so axenda de prioridaes, y llánza-y un toque d’atención a los sos socios de Gobiernu nel que ye’l segundu incidente con tresfondu llingüísticu qu’enfrenta a los tres partíos del Executivu nos últimos diez díes.

En viéspores del Día d’Asturies, cellebráu el pasáu 8 de setiembre, tanto Izquierda Xunida como’l Bloque por Asturies acusaron con firmeza a los socialistes d’amosar falta d’interés y sensibilidá p’hacia l’asturianu, depués d’editar namás en castellán tola propaganda institucional de les cellebraciones y rectificar ‘in extremis’ cola edición de parte de la cartelería n’asturianu.

Tamién te podria gustar