Portada Patrimoniu La Cordinadora Ecoloxista critica l’actitú del Principáu pa cola contaminación del aire nel Día Mundial del Cáncer

La Cordinadora Ecoloxista critica l’actitú del Principáu pa cola contaminación del aire nel Día Mundial del Cáncer

by asturnet

Nel Día Mundial del Cancer, la Coordinadora Ecoloxista fai una dura acusación al afirmar que sospriende que’l Gobiernu d’Asturies reconoza qu’equí se produza un aumentu de los casos de cancer de pulmón diagnosticaos y nun se -yos relaccione cola contaminación del aire como un factor significativu a pesar de qu’hai una evidencia científica reconocida en tol mundu menos n’Asturies. Esti olvidu del Gobiernu Asturies, oldea cola reconocencia de l’axencia d’investigación del cáncer de la Organización Mundial de la Salú (OMS) clasificó a la contaminación del aire nes ciudaes como un axente que produz cáncer nos seres humanos.

Fízolo ayeri dempués de qu’un panel d’espertos revisara más de 1.000 estudios científicos nel mundu. Y según la Coordinadora Ecoloxista, llegaron a la conclusión de qu’hai evidencies abondes de que la esposición a la contaminación ambiental n’espacios abiertos causa cáncer de pulmón. Antes probárase que tamién provoca enfermedaes cardiaques y respiratories.

Magar depende del nivel d’esposición en cada parte del mundu, el riesgu de desenvolver cáncer de pulmón pola contaminación del aire ye similar al que resulta de la esposición al fumu del pitu”, dixo ayeri Kurt Straif, titular de l’axencia de la OMS que fai’l ranking de los compuestos canceríxenos.

El ranking clasifica a los compuestos o factores físicos en cuatro grupo y básase en pruebes científiques esistentes. La llista va dende’l grupu 1 de los compuestos que son “carcinóxenos pal ser humanu” hasta’l grupu 4, qu’inclúi a los que “probablemente nun son carcinóxenos pal ser humanu”.

Nel casu de la contaminación del aire una vegada más el Gobiernu d’Asturies despinta la realidá de la contaminación atmosférica de la zona central asturiana coles sos declaraciones, cuando embrive los malos datos de la contaminación que carecemos nesta zona, que nos fai posesores del titulo de la única zona d’España que supera l’estragal de protección de la salú en partícules qu’esta afitáu nuna media añal de de 40 µg/m3. pa les partícules de menos de 10 micres (PM10). Este titulo qu’ostentamos nos últimos años ye d’alcuerdu a los datos oficiales, por más que’l Gobiernu Rexonal intente negalo, porque’l Ministeriu fai eses comparancies colos datos que-y facilita’l mesmu Principáu.

Nel casu de la contaminación del aire a cielu abiertu incluyiese nel grupu 1. Esto significa que güei nun hai duldes de que la contaminación del aire causa cáncer de pulmón: hai pruebes abondes que lo acoten. Nel mesmu grupu de sustances que provoquen cáncer yá taben incluyíos los asbestos, el bencenu y la radiación ionizante. Tamién el panel d’espertos reparó una asociación positiva ente la contaminación del aire con un mayor riesgu de cáncer de bixiga.

P’afondar na gravedá del problema que venimos años denunciáu, dámos-yos detalles de les superaciones del últimu añu completu lo que demuestra que’l Principáu falsia la realidá del aire, que supon un grave problema de salú pa toos:

Tocantes a la contaminación por partícules PM10, ye significativu que toles estaciones de control del Principáu y son 19 (Avilés, Xixón, Uviéu, Llangréu, Mieres, San Martín, Llugones, Cangas Narcea) y 35 de les privaes (hai 42 en toa Asturies) superen el valor de 20 µg/m3 pa partícules de menos de 10 micres a lo más de promediu añal, encamentáu pola Organización Mundial de la Salú (OMS). Delles d’elles superen el valor llende diariu de protección a la salú establecíu pola norma Española muncho menos esixente, que preve una llende de 35 superaciones al añu del valor de 50 µg/m3 con medies diaries percima de los 55 µg/m3.

Tamién te podria gustar