Portada Patrimoniu La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies denuncia la tala dafechu de castañales con 40 años nel Parque Natural de Redes

La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies denuncia la tala dafechu de castañales con 40 años nel Parque Natural de Redes

by asturnet

La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies, presentó allegamientos con motivu del Plan Técnicu de Xestión del castañéu publico d’Isorno, nel conceyu de Sobrescobiu, dientro del Parque Natural de Redes, porque “otra vegada atopamos que tres un plan técnicu que se viende como meyora forestal, l’únicu fundamentu qu’apaez ye baltar miles de castañales por tar afectaos parcialmente de chancro. En concretu, preténdese la curtia completa darréu de toles castañales de más de 40 años (un total de 34 hectárees y 33.000 árboles)”. Hai que recordar qu’esti Parque Natural vienen baltándose miles de castañales a matarrasa nos últimos meses, nun supuestu plan de saneamientu (Plan Técnicu de Xestión de los Castañeos del vecín conceyu de Casu), que pel momento solo lleva baltar completa de los montes de castañales, col consiguiente impactu pal paisaxe y la flora y fauna d’estos montes.

Sospriende amás que, frente a les dures midíes contra la castañal, plantíos de carbayu americanu nun solo caltiénense y reciben tratamientos menos drásticos sinón qu’inclusive s’indique como itinerariu silvícola a siguir el plantíu d’individuos de 1-2 cazumbres con una densidá de 1.600 pies/hectárea, cuando ye una especie non autóctona dientro d’un parque natural.

A pesar de que tan llargamente reconocíos los aclareos y les fradadures selectives como un bon métodu de control contra’l chancro de la castañal, y esisten investigaciones sobre tratamientos biolóxicos, equí arrenuncióse a toes estes midíes y solo plantégase baltar masiva ya indiscriminadamente como se fixo en Casu. Nes parceles nes que se plantega la curtia completa darréu, que suman 34 hectárees y 33.000 árboles, la prevalencia de chancro según los datos apurríos nel documentu ta ente’l 11 y el 34% de pies afectaos.

Esti tipu d’actuaciones silvícoles, qu’esanicien tolos árboles d’edá madura, perxudiquen gravemente a la biodiversidá y nunca la favorecen, a diferencia de afirmar nel proyectu. En concretu l’área d’actuación ye una zona d’especial interés pa la fauna protexida, nes que se constató la presencia d’osu, urogallo, picu medianu, pito negru y otres especies catalogaes y gravemente amenaciaes dependientes de montes desenvueltos, polo que la balta total de les castañales madures puede tener un grave impactu na so supervivencia.

Ye claro l’oxetivu puramente d’esplotación forestal del proyectu, non enfocáu na preservación ecolóxica, a pesar de que les actuaciones proxectaes alcontrar nun espaciu catalogáu como LIC, ZEPA, Reserva de la Biosfera y área de distribución d’osu, a lo que s’hai d’añedir qu’esisten na zona dellos cantadorios de urogallo. Estes circunstancies nun se tuvieron en cuenta a la d’evaluar el periodu temporal de la realización de les obres nin la dómina del añu en que van tener llugar, y les previstes nun respeten el ciclu vital de les especies nin tienen en cuenta les molesties que la so duración van poder causar a les mesmes. Les feches previstes pueden fadiar en Urogallo na dómina de celu, ente que l’alternativa afecta de fechu al Osu en cuanto precisa reponer la grasa necesario pa la envernía.

De llevase baltar, los ecoloxistes creen pernecesario que los ingresos llograos pola vienta de la madera dedíquese puramente a la repoblación de la zona y a pagar los trabayos forestales que se tengan qu’executar, nun trespasar estos dineros al consistoriu que nun garantiza los trabayos futuros de repoblación.

Tamién te podria gustar