Portada Política La Comisión d’Estatutos de la Universidá d’Uviéu descarta la enmienda sobre l’asturianu

La Comisión d’Estatutos de la Universidá d’Uviéu descarta la enmienda sobre l’asturianu

by asturnet

La propuesta presentada apocayá por un grupu de claustrales ente los que taba la profesora opositora Paz Andrés, foi refugada por mayoría na Comisión d’Estatutos de la Universidá d’Uviéu, que celebró estos díes un conceyu ordinariu. La propuesta del grupu de claustrales proponía que l’asturianu tuviere reglao d’esti xeitu: «el so usu va ser el de llingua propia de la Universidá d’Uviéu, siendo emplegada n’igualdá de condiciones y garantizándose la non discriminación de quien la emplee en cualesquier contestu universitariu».

El secretariu xeneral de la Universidá, José Francisco Fernández, comentó que’l testu yera “prácticamente idénticu al d’universidaes en comunidaes onde esisten dos llingües oficiales, que nun ye’l casu d’Asturies”. Amás, recordó delles sentencies xudiciales a la escontra de que “determinaes instituciones tengan capacidá pa declarar la oficialidá d’una llingua, como ye’l casu de los conceyos”.

Una enmienda transaccional plantegada, que pretendía treslladar a los estatutos de la Universidá lo que diz la llei d’Usu de 1998 proponía redactar «tolos miembros de la comunidá universitaria tienen drechu a emplear el bable asturianu, yá seya espresáu de pallabra o per escrito», pero refugóse tamién por una amplia mayoría.

Nos estatutos actuales señálase que «la llingua asturiana va ser oxetu d’estudiu, enseñanza ya investigación nos ámbitos que correspuendan».

Tamién te podria gustar