Portada Educación La cifra de profesores interinos xorreció un 120% en 7 años

La cifra de profesores interinos xorreció un 120% en 7 años

by redacción asturnews
Foto: srgpicker (https://www.flickr.com/photos/srgblog/)

Unu de los primeros ‘recaos’ que-y manden los sindicatos a la nueva conseyera d’Educación, Carmen Suárez ye La cifra de profesores interinos que xorreció n’Asturies na menos qu’un 120% en siete años. Comisiones Obreres fizo la selmana pasada balance de la situación, del procesu d’oposiciones qu’acaba de rematar y de les principales necesidaes de la rede educativa y el profesoráu d’Asturies.

Tolos sindicatos lleven alvirtiendo enforma tiempu que les tases d’interinidá medren y medren y les convocatories públiques de los últimos años nun solucionen prácticamente nada, yá que cubren a dures penes les xubilaciones de ca cursu. Nel cursu 2011-2012, la conseyería axudicó 1.689 places d’interinos. El cursu pasáu fueron nada menos que 3.712. Y pa’l próximu espérase que la cifra sía entá cimera y fregadura los 4.000. Un 31% de los puestos del añu pasáu fueron, amás, medies xornaes.

La crecedera ye más que notable: un 120% nestos siete años. L’Alcuerdu de Meyora del Empléu Públicu dexa la estabilización de toles places de profesoráu ocupaes temporalmente mientres los postreros trés años.

N’Asturies, descontaos los y les profesores de Relixón, que son personal llaboral, y los d’asturianu, porque nun esiste la especialidá, algamen les 3.000 places, dixo Borja Llorente, secretariu xeneral d’Enseñanza de Comisiones Obreres. Esto ye, según el sindicatu eses 3.000 places tendríen de convocase y alxudicase por aciu oposiciones, pa estabilizar la plantiya. Asina lo esplicó Llorente ayeri en rueda de prensa, na que realizó un balance de l’aplicación de dichu alcuerdu, que foi robláu pol Gobiernu y los sindicatos CC OO, UXT y CSIF. Frente a eses 3.000 places que soliciten, la propuesta del Principáu ye estabilizar 900.

Borja Llorente repitió en delles ocasiones qu’hai centros d’Asturies nos que tol profesoráu ye temporal «y en munchos supera’l 50%». A eso suma la precariedá que supón que 1.200 interinos nun lleguen a mileuristas. La temporalidá supon «un terciu de la plantiya» total d’Asturies y ye, pal sindicatu, unu de los graves problemes, xuntu al avieyamientu del profesoráu. Cada añu xubílense unos 400 docentes, dos acaldía lectivu. Hai 4.300 mayores de 50 años y solo 350 menores de 30. En 2011, por casu, hubo 593 xubilaciones y solo convocáronse 118 places. Nenguna l’añu siguiente, con 282 xubilaciones. Nenguna tampoco en 2013, con 444 profesores retiraos. La situación abásnase de magar, polo que CC OO «va llevar a la Comisión estatal de siguimientu del alcuerdu esta situación y va esixir que’l gobiernu central obligue al gobiernu rexonal a cumplir l’alcuerdu».

La edá media de la plantiya va aumentar entá más «al desaniciase la posibilidá de xubilase a los 60 años pa los funcionarios que llograron plaza dempués de 2011».

Mentanto, el sindicatu fizo balance de la última ufierta d’emplegu públicu, pa cubrir 781 places del cuerpu de maestros. Según Comisiones, el 89% fueron llograes por interinos de la escuela pública, porcentaxe daqué menor que l’envaloráu por Anpe estos díes, que falaba del 92%. Según Borja Llorente, l’otru sindicatu «pretendía faer pasar al profesoráu de l’alcordada por interín».

Tamién te podria gustar