Portada Sociedá La Casa Real tramita y resuelve un escritu de Xuristes pol Asturianu redactáu n’asturianu

La Casa Real tramita y resuelve un escritu de Xuristes pol Asturianu redactáu n’asturianu

by asturnet

“Demientres el xuez del Xulgáu de lo Contencioso-Alministrativo númberu 3 d’Uviéu, anecia en que ye inconstitucional unviar escritos n’asturianu a les Alministraciones Públiques y provoca una cuestión d’inconstitucionalidá por once pallabres na llingua llariega, calteníes nun impresu redautáu en castellán que l’Alministración del Principáu d’Asturies refugó tramitar, la Casa Real tramita y resuelve una solicitú d’un llargor de 24 páxines, escrita dafechu en llingua asturiana, que-y empobinó l’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu”. Con estes pallabres da anuncia Xuristes pol Asturianu a la rempuesta que recibiere de la Casa Real y que contradiz la situación que pa col asturianu tien l’Alministración nel Principáu.

Nesa carta, denúnciase que l’Alministración educativa “incumple toles obligaciones a les que l’Estáu español se comprometió, nel añu 2001, cola ratificación de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries”.

La Casa Real, “tres ‘acusar recibo a la carta y documentación’ de ‘cuyo contenido hemos quedado enterados’, informa que ‘ha transmitido la misma a la Consejería de Educación y Ciencia del Principado de Asturias, que es el órgano competente para que la estudie y, en su caso, le haga llegar la resolución que proceda'”. Dende l’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu queden “al aguarde de ver si’l Conseyeru d’Educación tien cuayu pa da-y a la Casa Real el mesmu tratu que-yos da a los funcionarios de la so Conseyería que-y dirixen un escritu n’asturianu: nun da-y trámite. Tamién a que se-y esplique al pueblu asturianu por qué’l gobiernu d’Areces ta en rebeldía escontra los mandaos de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries”.

Tamién te podria gustar