Portada Lliteratura La bielorrusa Svetlana Alexievich gana’l Nobel de Lliteratura

La bielorrusa Svetlana Alexievich gana’l Nobel de Lliteratura

by redacción asturnews

La escritora bielorrusa Svetlana Alexievich, de 67 años, ye la ganadora del Premiu Nobel de Lliteratura 2015 por mor de “los sos escritos polifónicos, un monumentu al sufrimientu y al coraxe nel nuesu tiempu”.

Escritora y periodista, retrató en llingua rusa la realidá y el drama de gran parte de la población de l’antigua URSS, lo mesmo que de los sufrimientos de Chernóbil, la guerra d’Afganistán y los conflictos del presente. Ye bien crítica col Gobiernu bielorrusu.

Nacida n’Ucrania, fía d’un militar soviéticu, d’orixe bielorrusu. Cuando’l so padre retirar del Exércitu, la familia establecer en Bielorrusia y ellí ella estudió periodismu na Universidá de Minsk y trabayó en distintos medios de comunicación. Diose a conocer con La guerra nun tien cara de muyer, una obra que remató en 1983 pero que, por cuestionar clixés sobre l’heroísmu soviéticu y pola so crudeza, solo aportó a publicada dos años más tarde gracies al procesu de reformes conocíu pola perestroika. L’estrenu de la versión teatral d’aquella crónica descarnada nel teatru de la Taganka de Moscú, en 1985, marcó un finxu na apertura de Mijaíl Gorbachov.

La so especialidá ye dexar fluyir les voces -monólogos y corales- en redol a les esperiencies del home coloráu” o’l “homo sovieticus” y tamién postsoviético. La obra de Alexievich xira en redol a la Unión Soviética y muévese nel terrén del drama y asómase una y otra vez a la muerte. En 1989 publicó Tsinkovye Málchiki (Los mozos de cinc) sobre la esperiencia de la guerra n’Afganistán. Pa escribilo percorrióse’l país entrevistando a madres de soldaos que perecieron na guerra. En 1993, publicó Zacharovannye Smertiu (Cautivaos pola muerte) sobre los suicidios de quien nun pudieren sobrevivir a la fin de la idea socialista. En 1997, tocó-y vez a la catástrofe de la central nuclear de Chernóbil en Voces de Chernóbil, publicáu en castellán en 2006 por Editorial Sieglu XXI, que reeditó l’añu pasáu Penguin Random House.

L’añu pasáu llanzó El tiempu de segunda mano. Nesti nuevu documentu, Alexievich propónse “escuchar honestamente a tolos participantes del drama socialista”, diz el prólogu. Afirma la escritora qu’el “homo sovieticus” sigue inda vivu, y nun ye solu rusu, sinón tamién bielorrusu, turcomanu, ucranianu, cazacu…

Tamién te podria gustar