Portada Conceyos “La Baltasara”, una muyer que desafió toles convenciones, peslló los actos del 8 de Marzu

“La Baltasara”, una muyer que desafió toles convenciones, peslló los actos del 8 de Marzu

by redacción asturnews

Esti martes 10 a les 19 hores nel Teatru Palacio Valdés representó “La Baltasara”, una creación teatral de Inma Chacón, interpretada por Pepa Zaragoza, acompañada por Nachu Vera, y empobinada por Chani Martín, que remató los actos de conmemoración del Día de la Muyer entamaos pol Conceyu d’Avilés. Tamién se dió llectura all Manifiestu del 8 de Marzu ellaboráu pol Conseyu Municipal de la Muyer d’Avilés.

Con teatru, cola representación de la hestoria d’una muyer que desafió toles convenciones del so tiempu, remata’l programa d’actos entamaos pol Conceyu d’Avilés para conmemorar el Día de la Muyer. Sobro les tables del Teatru Palacio Valdés Pepa Zaragoza va convertir en “La Baltasara (d’actriz barroca a santa anacoreta)”, xuna obra escrita por Inma Chacón y empobinada por Chani Martín. La función tuvo  llugar esti martes 10 de marzu, a les 1 hores. Nesta xornada final del Día de la Muyer tamién se procedió nel teatru a la llectura del Manifiestu del 8 de Marzu, ellaboráu pol Conseyu Municipal de la Muyer d’Avilés.

Ana Martínez, pa la hestoria Francisca Baltasara de los Reis, foi una de les grandes actrices del Sieglu d’Oru Español. No más alto de la so fama, y metanes xuna representación, abandonó los escenarios pa convertise n’ermitaña. Esta obra remembra la so vida y cavilga sobro les razones de la so decisión, camudar la gloria, pola soledá.

Como diz Pepa Zaragoza, Baltasara sobro l’escenariu, ya impulsora d’un proyectu que trunfó nel Festival de Almagro, la obra surdió “pa remover conciencies, al traviés de les cómiques del sieglu XVII, les que xubíen a les tables de corrolades y places a sabiendes de qu’eso les condergaba al ostracismu social, quitar d’entierru en Sagráu, retirar a los conventos como única alternativa de xubilación. Pero de la mesma empeñar na busca de la llibertá, de la posesión del so propiu destín, d’esperimentar nes vides de los sos personaxes lo qu’a les sos propies vides nun-yos taba dexáu. Siquier mientres taben sobro un escenariu, la so verdadera patria”.

“Un cantar a la muyer, y n’especial, a les muyeres del teatru”, en palabres del director, Chani Martín. La escritora Inma Chacón dio vida a les palabres d’una Baltasara qu’esclama los sos porqués, convertíos, como ella mesma cavilga, en “un homenaxe a toles  actrices del Sieglu d’Oru, que tuvieron qu’enfrentase a la maledicencia de los que consideraben un peligru la llibertá de la qu’esfrutaben, pero tamién al acoso de los sos almiradores y les restricciones impuestes poles autoridaes, polítiques y eclesiástiques”.

Tamién te podria gustar