Portada Política L’ex Arzobispu Osoro deprende catalán pa exercer en Valencia, mientres n’Asturies prohibía l’asturianu

L’ex Arzobispu Osoro deprende catalán pa exercer en Valencia, mientres n’Asturies prohibía l’asturianu

by asturnet

L’ex Arzobispu d’Asturies, Carlos Osoro, recién nomáu Arzobispu de la Diócesis de Valencia, ta acabante sorprender a munchos declarando que dende va un mes, cuando supo’l so destín nuevu, deprende “valencianu”. Unes pallabres que llamaron l’atención del Bloque por Asturies que recordó que’“a lo llargo del so llabor al frente del Arzobispáu d’Uviéu, dende xineru del añu 2002, non sólo nun tuvo nengún interés por acercase a los sos fieles al traviés de la llingua asturiana, sinón que prohibió esti idioma en toles celebraciones relixoses”.

El Bloque por Asturies univó un comunicáu nel que comenta qu’Osoro “tendría d’aplicar los valores del cristianismu y respetar los drechos humanos de toa persona y comunidá”, ente los que cita “la so llingua propia”, acusando al mesmu tiempu al ex Arzobispu de “hipócrita” poles sos declaraciones.

Como ún de los exemplos más significativos d’esti comportamientu pa cola llingua asturiana, el BpA recordó’l funeral del xesuita asturianista Federicu Fierro, “nel que vetó l’usu del asturianu pa les sos esequies”.

D’otra banda, el Bloque tresmitió “los sos meyores deseos” al próximu Arzobispu d’Uviéu, naguando porque “demuestre compromisu y respetu pa cola cultura y la llingua d’Asturies”.

A pesar d’esti refugu pa col asturianu que siempres mostró’l cántabru, comentó a la prensa que va llevar ellí onde vaiga, “el conceptu d’asturianía”. Al mesmu tiempu tuvo un recuerdu pa la Santina y dixo ponese en manes de la “Mare de Deu dels Desamparats”, patrona de los valencianos.

Tamién te podria gustar