Portada Política L’asturianu medra nos programes de los partíos políticos

L’asturianu medra nos programes de los partíos políticos

by asturnet

La organización Iniciativa pol Asturianu anunció nuna nota de prensa que dempues d’estudiar los programes de los toles formaciones polítiques que se presenten a les elecciones autonómiques del viniente domingu 25 de marzu detecta que “cada vegada ye mayor el consensu que xenera la llingua asturiana y la so normalización”. L’espaciu dedicáu a la política llingüística ye cada vegada mayor y los compromisos más importantes, espliquen. Namás un partíu, UPyD, espresa la so posición contraria a la oficialidá de forma esplícita nel programa, mientres que 6 de los 10 partíos más votaos na anterior convocatoria, lleven nel programa la oficialidá del asturianu.

Iniciativa pol Asturianu recuerda tamién que “FSA-PSOE, FORO y PP, son les úniques fuercies que tovía nun asumen la necesidá d’oficialidánel so programa, anque incluyen cada vegada más acciones empobinaes a la normalización del idioma”.

D’ente tolos programes que pudieron consultar destaquen “la presencia en toos ellos de midíes favoratibles a la normalización del asturianu”, especificando la necesidá d’oficialidá ente los sos promeses electorales: Izquierda Xunida, EQUO-Los Verdes, Bloque por Asturies-UNA-Verdes, IDEAS, URAS, PCPE y Partido da Terra.

Dende Iniciativa pol Asturianu recuerden que les encuestes sociollingüístiques demuestren que “más del 60% de los asturianos apoyen que l’asturianu se convierta en llingua oficial n’Asturies”, polo qu’entienden que tolos partíos “habríen responder a esta demanda social que ye la ferramienta de la oficialidá, imprescindible pa que podamos conservar l’importante patrimoniu cultural y económicu que ye l’asturianu”.

Iniciativa pol Asturianu aconceyó con tolos partíos que quixeron facelo nesta campaña y ufriendo’l so asesoramientu, amás de pidir midíes más ambicioses en política llingüística, xunto a la yá mencionada necesidá de xenerar un consensu alredor de la necesidá de que se-y reconoza al asturianu l’estatus d’oficialidá, teniendo en cuenta que mientres han dase otros pasos y qu’esta nun va ser la solución definitiva pal idioma, pero sí un pasu imprescindible.

Tamién te podria gustar