Portada Sociedá L’asturianismu políticu fracasa nes eleiciones autonómiques y nos conceyos

L’asturianismu políticu fracasa nes eleiciones autonómiques y nos conceyos

by asturnet

Redacción.

Los partíos que llevaben la oficialidá nel so programa consiguen en total 79.141 votos y un 13,42% de los votos una baxada de más de cinco puntos y de más de ventidós mil votos frente a los resultaos totales de 2003, onde’l conxuntu d’estes fuercies algamó los 101.534 votos con un 18,9% de votos. Sicasí, Izquierda Xunida-Bloque por Asturies-LV, única fuercia que lleva la oficialidá nel programa, caltien los cuatro diputaos que yá tenía na Xunta Xeneral.

La Unión URAS-PAS, que presentaba per primer vegada a los dos partíos en coalición dexa unos resultaos mui negativos, baxando de los 28.928 votos que sumaben nes eleiciones de 2003 a los 13.255 d’estes. Sicasí, la Unión caltien bonos resultaos en dalgunos conceyos y saca en total 11 conceyales. Destaquen Villaviciosa, onde pasen d’unu a tres conceyales y Ponga. Amás consigue un conceyal en Tineu, Noreña, Illas, Llaviana, Cabrales y Carreño. Siendo llave de gobiernu en Villaviciosa, Ponga, Cabrales y Carreño.

En cuantes a les a la esquierda nacionalista, los resultaos nun son meyores, la coalición Unidá, que se presentaba como la fuercia que diba axuntar el votu de la esquierda nacionalista asturiana nun consigue pasar a los resultaos d’esti sector (representaos en 2003 por Andecha Astur en solitariu) por más que ventisiete votos, quedando Andecha Astur con 2.726, unos mil menos que nes anteriores eleiciones. Sicasí, les formaciones d’esquierdes caltienen los cuatro conceyales que teníen nes anteriores eleiciones. Dos d’Asturianistes por Nava, unu d’Izquierda Asturiana en Piloña, onde van ser llave gobiernu y otru d’Andecha por Carreño.

El PP, que fizo dalgún averamientu al asturianismu na campaña, ye l’únicu que partíu que xube en votos, pero’l PSOE namás baxa un diputáu y xube’l porcentaxe de votos. Vicente Alberto Álvarez Areces paez posicionase como’l próximu presidente d’Asturies, col apoyu d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies-Los Verdes. L’asturianismu políticu paez el gran perdedor d’estes eleiciones autonómiques, onde nun consigue posicionase nel Parllamentu Asturianu nin nos grandes conceyos, onde amás, Izquierda Xunida pierde posiciones.

Tamién te podria gustar