Portada Sociedá L’ALLA va facer un homenaxe al ciclista Chechu Rubiera nel Día de les Lletres Asturianes

L’ALLA va facer un homenaxe al ciclista Chechu Rubiera nel Día de les Lletres Asturianes

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) acaba de dar anuncia de los actos preparaos pal XXXII Día de les Lletres Asturianes, que va celebrase nel Teatru Campoamor d’Uviéu, el vienres 6 de mayu, de magar les ocho y media la tarde. Ente les actividaes previstes na Xunta Estraordinaria de l’ALLA, el nomamientu del filólogu José Ramón Morala Rodríguez como Académicu d’Honor, amás del homenaxe al ciclista, recién retiráu, Chechu García, qu’amosó’l so compromisu pa cola llingua asturiana a lo llargo de tola so carrera, participando en campañes a favor de la oficialidá.

L’actu del Día de les Lletres va entamar cola tonada de José Manuel Collado, acompañáu a la gaita por Oscar Fernández González. Darréu va nomase al nuevu académicu y va poder sentise’l discursu de la presidenta Ana Cano. Darréu va facese la reconocencia a Chechu Rubiera, rematando l’actu una esbilla de poemes de Lletres Lliterariu y l’actuación del grupu Xera.

Darréu l’actu fadráse una espicha nel Llagar Herminio de Cualloto a la que s’ha de confirmar l’asistencia enantes del 4 de mayu nel teléfonu 985211837.

Nuevu Académicu d’Honor: José Ramón Morala Rodríguez

Doctor en Filoloxía Española pola Universidá d’Uviéu, ye Caderalgu de Llingua Española nel Departamentu de Filoloxía Hispánica de la Universidá de Lleón dende l’añu 2000. Trabayó en diversos aspeutos de la llingua española anque siempres rellacionaos colos campos diacrónicu y diatópico: la toponimia como fonte pa la dialectoloxía diacrónica, la llingua de la documentación medieval de la dómina d’oríxenes – con especial atención a la grafemática- y de la dómina alfonsí o la variación xeográfica nel léxicu de la vida cotidiana a partir de les relaciones de bienes de los sieglos XVI-XVII, tantu peninsulares como americanos. Frutu d’estes llínies de trabayu publicó o participó na publicación de siete llibros, amás de más de mediu centenar d’artículos en revistes y monografíes, como los artículos “Sobre los toponimos de tipo ‘Gordón'”, “Toponimia y diacronía. Los sufijos diminutivos en León” y “El proceso de castellanización al sur de la Cordillera Cantábrica en el siglo XVII”, espublizaos en Lletres Asturianes.

En 2006 organizó’l Congresu Menéndez Pidal y el Dialecto Leonés, onde se fizo alcordanza del entamu de los estudios filolóxicos de la llingua asturiana.

Biblioteca d’artículos del nuevu académicu

Tamién te podria gustar