Portada Comunicación L’ALLA va espublizar un Cartafueyu Normativu dedicáu a los medios de comunicación

L’ALLA va espublizar un Cartafueyu Normativu dedicáu a los medios de comunicación

by asturnet

Ente les novedaes bibliográfiques de l’Academia de la Llingua Asturiana anunciaes pa 2011 pola so presidenta, Ana Cano, van tar nos meses vinientes dos de los sos proyectos de Cartafueyos Normativos y cartafueyos del Centru de Terminoloxía d’Asturies (TERMAST), el “Léxicu de los medios de comunicación: Prensa, Radio y TV”, iguáu y preparáu yá pa la imprenta, que l’ALLA espera poder ufrir bien llueu como númberu 7 de Cartafueyos Normativos, y que sigue al dedicáu a “Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios”, asoleyáu en 2010.

Según anunció Cano esti nuevu cartafueyu xébrase en dos estayes. La primera refierse propiamente al léxicu de la prensa, de la radio y de la TV, abarcando apartaos como la tipoloxía de la prensa escrita, la organización y funcionamientu del periódicu, la so estructura interna ya esterna, el léxicu xeneral del periódicu; la tipoloxía de les emisores y de la programación radiofónica, la organización y funcionamientu de la radio, el léxicu xeneral de la radio; la tipoloxía de les canales y de la programación de TV, la organización y funcionamientu de la TV o’l léxicu xeneral de la TV. Na segunda estaya úfrense les propuestes d’espresión y llocución nos medios de comunicación.

Amás, dientro del proyectu Termast, centru encargáu de la coordinación xeneral de les xeres terminolóxiques venceyaes a la llingua asturiana, a lo llargo d’esti añu amestáronse la Terminoloxía Física y la Terminoloxía Postal (a les estayes yá esistentes sobro Terminoloxía Médica, Terminoloxía Matemática, Terminoloxía Xurídica y Alministrativa y Términos básicos d’Economía y Empresa) y bien llueu podremos axuntar otres dos más, la Terminoloxía del Ámbitu Educativu y los Términos Básicos de la Música, que yá tán a puntu apaecer.

La presidenta fizo un brinde “a tolos especialistes en terminoloxía d’un campu específicu del saber pa que collaboren con nós y mos faigan llegar les sos propuestes”, col compromisu pela parte de l’ALLA, de “llueu de la necesaria pero rápida revisión, inxertales en TERMAST y poneles a disposición de los usuarios na rede”. Cano recordó que “serán los propios usuarios los qu’aconseyen col so usu o refugu’l que pasen o non a inxerise na normativa académica”.

Tamién te podria gustar