Portada Educación L’Academia pide una enmieda a la Llei de Wert pa evitar la esclusión del asturianu del sistema educativu

L’Academia pide una enmieda a la Llei de Wert pa evitar la esclusión del asturianu del sistema educativu

by asturnet

Una rueda de prensa de la presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), Ana Cano, y l’encargáu de la estaya d’enseñu na mesma, Xosé Antón González Riaño, sirvió p’afitar la postura de la institución no que cinca a la nueva llei d’educación que prepara’l ministru José Ignacio Wert. Según denuncien dende l’ALLA, “tal y como ta redactada, l’asignatura d’asturianu quedaría nuna situación de total marxinación y en compentencia con llingües estranxares tamién en primaria”, fechu que yá asocede agora en secundaria, pesie a dir “en contra de la Llei de Promoción y Usu”, como esplicó Riaño.

Cano esplicó como nos dos bloques que se recueyen nel proyectu de llei, el d’asignatures troncales y el de específiques, caún d’ellos tendrá un 50% del horariu, pero “en nengún d’ellos se contempla l’enseñanu de llingua asturiana”. El problema ye que l’asturianu quedaría “a la voluntá de l’Alministración, y ensin nengún rangu de llei”, lo que supón un peligrosu pasu atrás pal futuru d’una asignatura que tien yá problemes a embute na so situación.

L’ALLA pide al Gobiernu d’Asturies y a tolos grupos políticos de la Xunta Xeneral “una defensa de los drechos llingüísticos de los asturianos”, daqué a lo que según esplicó Ana Cano “yá se comprometió” la conseyera d’Educación, Ana González pa próximes xuntes nel Ministeriu d’Educación.

Ana Cano va pidió yá un conceyu cola responsable del PP d’Asturies, Mercerdes Fernández, pa buscar la mediación d’esta énte’l gobiernu del so mesmu color, yá que según la presidenta de l’ALLA, los populares asturianos “son sensibles a esti asuntu”.

Tamién te podria gustar