Portada Sociedá L’Academia de la Llingua Asturiana celebra les XVIII Xornaes Internacionales d’Estudiu

L’Academia de la Llingua Asturiana celebra les XVIII Xornaes Internacionales d’Estudiu

by asturnet

El martes 4 de payares l’Academia va inaugurar na Facultá de Filoloxía d’Uviéu la edición XVIII de les sos Xornaes Internacionales d’Estudiu. Les xornaes, de llibre asistencia, y con certificáu d’asistencia pa los que s’apunten, van entamar esi mesmu día, a les 16:45 cola ponencia de Fernando Sánchez Miret “La hipótesis de la diptongación asturiana ante yod y wau a la luz de la Romanística” pa sentir darréu a Clara E. Prieto Entrialgo col so estudiu “Reflexones sobre la marcación preposicional del OD n’asturianu. Dellos datos medievales”.

A les 17:45, Xabiel Fernández García y Fernando Quintas González van falar, na so comunicación, de “Toponimia y territoriu. Antrotoponimia y haxotoponimia como fontes d’estudiu de la estructura feudal del espaciu nel noroeste peninsular”, darréu va celebrase un alderique y va dase descansu a los asistentes.

A les 18:30 l’escritor, cantautor y académicu Carlos Rubiera Tuya va lleer la so ponencia “Asturianu y castellanu nun inventariu de bienes d’una casa d’aldea del añu 1906”, siguiéndo-y Rubén Fernández Martínez con “L’aire n’Asturies: un averamientu a la cultura del aire al traviés del léxicu”.

La filóloga inglesa y escritor Laura Marcos Domínguez va abrir a les siete l’alderique cola so comunicación “Cómo facer té n’asturianu: dificultaes léxiques, morfosintáctiques y culturales na traducción inglés-asturianu”.

A les 19:30 Xosé Martínez González y Xuan Xosé Llastra Menéndez van comenta dellos aspectos de los “Nomes asturianos de dalgunes plantes de güerta”, pesllando la xornada l’ex presidente de l’ALLA, Xosé Lluis García Arias, cola comunicación “Continuadores del llat. -ULUS” y un alderique alredor del tema.

La xornada del miércoles va abrila a les cuatro y media, el profesorVicente J. Marcet Rodríguez de la Universidá de Jaén, con “La representación de las sibilantes en la documentación notarial leonesa en el paso del latín al romance”, siguiendo darréu Miguel Ramos Corrada con “La poesía asturiana a xuiciu del modernismu” y Xuan Santori Vázquez-Azpiri con “La lliteratura de les escritores asturianes. Perspectives d’un trabayu d’investigación sociollingüística”, a la que va siguir un alderique.

Dempués del descansu de les seis, Vicente García Oliva va lleer dellos “Apuntes pa una Historia de la Lliteratura Infantil y Xuvenil n’asturianu”. A les 18:30 Paula Pulgar Alves y José Antonio Calzón García van falar de los “Patrones temático-formales na narrativa curtia de Xosé Álvarez ‘Pin’”.

“La cama de Vanessa Gutiérrez: la escritura como revelación”, hiel tema escoyíu por Marta Mori d’Arriba pa la so comunicación, pesllando’l día Aurelio González Ovies con “Locus amoenus et classicus nos poetes contemporáneos d’Asturies” y un alderique.

La última de les xornaes, la del vienres, va entamar cola ponencian de Michele Loporcaro, de la Universidá de Zürich, “Sobre el origen del neutro asturiano: evidencia comparativa”. A les 17:15 Montse Machicado Compañy va falar de la “Llingua asturiana nel Llibru d’acuerdos del Conceyu d’Avilés (1479-1492)”, siguiendo darréu a les 17:30, la comunicación de Cristina García-Sampedro Clérigo, “Contribución de la toponimia al debate sobre el origen romano de Uviéu”, siguida d’un alderique y descansu.

Les últimes conferencies de les Xornaes Internacionales van entamar a les 18:15 cola comunicación de Francisco Fernández-Guisasola y Joaquín Fernández García sobre les “Claves etnollingüístiques pa entender la melecina popular asturiana”. Más tarde Rodrigo Fernández Alonso y José Martínez González van lleer la conferencia “Paremioloxía asturiana del nacimientu, vida, pasión, muerte y resurrección del guchu”.

A les 18:45 Nicolás Bartolomé Pérez va falar de l’asturianu al otru llau del cordal, con “La regulación xurídica de la nuesa llingua en Castiella y Lleón”, a la que va siguir un alderique. Ángel Iglesias Ovejero, de la Universidá d’Orléans va falar alredor de la “Situación actual del habla de El Rebollar, analogías y contrastes con las hablas extremeñas”, celebrándo a les ocho, el pieslle de les Xornaes.

Programa completu de les Xornaes

Tamién te podria gustar