L’Atenéu Xuan María Acebal presentóse esti vienres con un recital lliterariu n’Alborá Llibros

14 ochobre 10:24 2008 Imprimir

La llibrería Alborá Llibros de Xixón acoyó esti vienres la presentación d’un nuevu colectivu, l’Atenéu Cultural Xuan María Acabel, una organización na que participen investigadores de la hestoria, la cultura y la lliteratura asturianes. Nel actu celebróse un recital de la obra de Xuan María Acebal na que personalidaes de la cultura asturiana como Xosé Lluis Campal, Xurde Morán o Xuan Xosé Sánchez Vicente, ente otros.

El presidente de la institución, Javier Cubero, abrió l’actu esplicando los oxetivos de la organización, que pasen “principalmente por da-y un puntu de vista asturianu al estudiu de la hestoria d’Asturies”. Un proyectu col que quieren, comentó Cubero “contrarrestar determinaos posicionamientos oficiales que nun respuende a la verdadera hestoria del país”. Cubero recordó amás que la organización convida a tolos investigadores asturianos “a collaborar cola organización nes sos actividaes”.

El siguiente n’intervenir foi Inaciu Galán, miembru del colectivu, que comentó los llabores na estaya de la investigación lliteraria que va siguir la organización cultural. “Nun val con recuperar la lliteratura clásica asturiana ya investigala, vamos buscar tamién promocionala, dala a conocer al pueblu asturianu”, comentó Galán. Amás, la organización, anunció, “trabaya yá pa consiguir la edición d’una colección de clásicos de la lliteratura asturiana nuna edición de calidá y axustada la norma actual”, xunto con un proyectu d’estudiu de los autores, “principalmente anteriores al Surdimientu”, campu nel que dixo “queda muncho por facer y por conocer”.

N’esti trabayu de recuperación Galán comentó tamién como dende l’Atenéu van afalar “el trabayu n’andecha perimportante con una lliteratura tan dispersa como l’asturiana”.

Dempués de les intervenciones inaugurales, un recital de poemes de Xuan María Acebal ocupó l’actu. Xuan Xosé Sánchez Vicente, escritor, investigador y políticu asturianista; Xurde Morán presentador de televisión y etnógrafu; ya Ignacio G. López Dóriga, empresariu asturianu, lleeron el poema “El amor del hogar” del que se cumplien esti vienres 130 años de la so escritura.

Darréu, l’investigador y escritor Xosé Lluis Campal dio llectura al poema “La fonte de fascura”, terminando l’actu con un pinchéu.

Asturnews ufre los vidios de les llectures de poemes del actu d’inauguración del Atenéu Cultural Xuan María Acebal.

Xuan Xosé Sánchez Vicente:

Xurde Morán:

Ignacio G. López-Dóriga:

Xosé Lluis Campal:

Páxina del Atenéu Xuan María Acebal

  Categories:
Loading Facebook Comments ...