L’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística denuncia falta de control de les subvenciones

12 abril 23:19 2006 Imprimir

L’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística diz vese, otra vuelta, nuna nota de prensa fecha publica esti día, “na obligación de facer denuncia de la falta de planificación y compromisu pa cola normalización llingüística que’l Gobiernu del Principáu d’Asturies y los Conceyos amuesen davezu”. Esta vegada, l’Asociación denuncia públicamente cómo Llangréu, ún de los conceyos pioneros nel compromisu pol respetu de los drechos de los falantes de la nuestra llingua, saca a concursu una plaza pa un Responsable del so Serviciu de Normalización Llingüística nunes condiciones que nun cumplen los mínimos de seriedá que la normalización esixe”.

Sigún l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística, l’Ayuntamientu de Llangréu “saca a concursu esta plaza nel mes d’abril, polo que nun se cubrirá hasta mayu nel meyor de los casos, dexando pasar mediu añu pa cubrir un puestu que si se quier trabayar con unos mínimos de seriedá nunca nun pue tener estos lapsus de tiempu que namás impliquen precariedá pal desendolque del trabayu y pa les condiciones llaborales del responsable del serviciu.” Amás, l’Ayuntamientu “saca la plaza a media xornada cuando nos cuatro años nos que tuvo furrulando’l serviciu yera a xornada completa, teniendo en cuenta la importancia demográfica y territorial d’un conceyu como Llangréu, onde a media xornada y cola escasa voluntá política qu’amuesen, poco va poder facese”.

L’Asociación tamién denuncia que “Les pruebes de seleición nun cumplen los mínimos esixíos pa cubrir nenguna plaza de téunicu nun conceyu” Y ENTRÚGASE “¿Pa qué puestu de téunicu d’un conceyu onde se pide llicenciatura o diplomatura nun hai un temariu y una de les pruebes consiste nuna redaición?” Dende l’Asociación dicen tener ya feches propuestes de cómo tienen que ser les pruebes de seleición: “prueba escrita y oral con temariu definíu, amás de la valoración de los méritos y titulación mínima universitaria d’espertu o especialista en llingua asturiana”. Amás de criticar al Conceyu Llangréu por dexar pasar más de mediu añu ensin cubrir la plaza, sacala a media xornada y nun cumplir unos mínimos de seriedá nes pruebes de seleición, l’Asociación diz tener tamién de denunciar públicamente “la política de la Conseyería de Cultura, Comunicación y Turismu a la hora de conceder subvenciones pa cubrir estes places. Cuando la Conseyería concede una subvención d’esti tipu tien que tener claro les condiciones necesaries pa qu’estes subvenciones seyan efeutives y nun se queden solo nun adornu y en cubrir l’espediente.

La Conseyería tien la responsabilidá de marcar unos mínimos de condiciones y facer un siguimientu claru y puntual de pa ónde y pa qué van les perres que concede vía subvención, hasta’l momentu ye costatable qu’esto nun se vien faciendo. Queda demostrao otra vez más que la solución qu’ufre la Conseyería de Cultura p’afitar estos Servicios y pa reforzar la Rede de Normalización nos Conceyos ye ineficaz dafechu. Poro, volvemos a pidi-y a la Conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, que tome en serio la normalización del asturianu y los derechos lingüísticos de los asturianos buscando una solución efeutiva qu’igue los problemes que tán surdiendo nos Conceyos”.

L’Asociación apunta tamién na so denuncia que “si’l casu de Llangréu ye preocupante, en Mieres nin siquieramente se sabe si va haber serviciu esti añu, cuántos meses, en qué condiciones llaborables, si se va devolver la subvención, nin quién ta diseñando la política llingüística”.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...