Portada Comunicación Julieta Serrano gana’l Premiu Nacional de Teatru

Julieta Serrano gana’l Premiu Nacional de Teatru

by redacción asturnews

L’actriz Julieta Serrano (Barcelona, 1933) foi galardonada esta selmana col Premiu Nacional de Teatru, dotáu con 30.000 euros, que concede’l Ministeriu de Cultura por ser “exemplu d’una vocación sostenida” na so carrera de más de 60 años.

El fallu del xuráu destacó que llevó a cabu “una incansable busca artística ya intelectual” y resaltó el so “compromisu y arrogancia nel trabayu, cercanía y el so incalculable talentu interpretativo”. La directora del INAEM, Amaya de Miguel, felicitó en Twitter a l’artista, y destacó que na so carrera “interpretó dende a García Lorca, Shakespeare hasta autores contemporaneos”. “Julieta ye una gran compañera, una muyer de teatru, una lluchadora; güei tamos toos bien contentos”, señaló De Miguel.

L’actriz fíxose popular de la mano de Pedro Almodóvar pola so participación nes películes Ente tiniebles (1983) y Muyeres al borde d’un ataque de nervios (1988). Pero la so carrera empezara muncho primero. Estrenose nos años 50 cola compañía de José Tamayo, onde s’empecipió interpretando a la neña de La rosa tatuada, de Tenessee Williams, so la dirección de Miguel Narros. Más tarde trabayó en Midida per midida (1955), La Orestíada (1959) o La lloca de Chaillot (1962). Serrano actuó tamién so les ordes de José Luis Borau, Jaime de Armiñán, Vicente Aranda, Gracia Querejeta y, nel cine, de Mireira Ros. Nel teatru, participó en más d’una trentena de montaxes de Shakespeare, de Lorca, de Valle-Inclán, Calderón de la Barca, Alfonso Paso, Arthur Miller, Kostés, Chéjov, Camus o Mihura.

Serrano, una de les actrices más veteranes de la escena nacional, empecipió nel mundu de la interpretación al traviés de les clases de teatru nel Licéu de Barcelona, a les qu’empezó a allegar siendo xuna adolescente. Nos sos entamos, trabayó en distintos grupos amateurs y realizó delles obres de teatru infantil.

Tamién llegó a crear la so propia compañía teatral cola que realizó montaxes como L’oficiu de la señora Warren, de Bernard Shaw, y participó en clásicos como Medea y Electra nel festival de Mérida. Nel cine, apaeció nes películes Un pocu de chocolate, de Aitzol Aramaio; Arreyar y Matador, de Almodóvar, según La primera Anxélica, de Carlos Saura, y Soldaos, d’Alfonso Ungría, ente otros filmes.

Tamién te podria gustar