Portada Escéniques Josep María Pou trai al Capitán Ahab y a “Moby Dick” a Avilés

Josep María Pou trai al Capitán Ahab y a “Moby Dick” a Avilés

by redacción asturnews

Josep María Pou mimetizase col Capitán Ahab, a la caza de “Moby Dick”nel trabayu nel que Juan Cavestany robla l’adaptación y Andrés Llima dirixe la obra basada nunu de los clásicos de la lliteratura universal que va venir al Teatru Palacio Valdés el vienres 10 de mayu a les 20.15 hores.

L’intérprete catalán Josep María Pou sal a la caza de “Moby Dick”, unu de los montaxes más importantes de los últimos años, y xune el so talentu al d’otros dos grandes de la escena, el dramaturgu Juan Cavestany na adaptación de la obra de Herman Melville, y Andrés Llima na dirección. Al pie de él sobro les tables, Jacob Torres y Oscar Kapoya.

El Teatru Palacio Valdés preparase pa recibir un clásicu, pola dimensión universal de la novela que toma como partida, y tamién pola del montaxe, una gran producción que va ser recordada y podrá tastiase el vienres 10 de mayu, a les 20.15 hores.

Moby Dick ye la hestoria d’una obsesión, la del Capitán Ahab, que se llanza, y embarca a tola so tripulación, a una persecución suicida, en pos de la ballena blanca, en busca de vengación. Nun importa tantu’l viaxe alredor de les agües de tolos océanos pa da-y caza, sinón llegar, y enfrentala, a la ballena, a la muerte, de frente.

“Moby Dick ye muncho más qu’unos marineros que quieren cazar ballenes, ye un tratáu de filosofía, una traxedia enorme, xuna aventura. Ye la quintaesencia d’una obsesión compulsiva por vengase contra l’animal que lu provocó xuna mancada”, narraba Josep María Pou nuna entrevista en La Vanguardia poco dempués del estrenu.

Tolos críticos teatrales, y el mesmu actor, coincidieron en remarcar que se trata d’unu de los papeles más importantes de la so carrera. Un capitán Ahab que “brinda la cara escura del home y, al empar, el so caza, la so rebelión contra la naturaleza ye heroica y fainos pensar que somos capaces de toos, pa lo bono y lo malo”, en palabres d’Andrés Llima. Y el protagonista, Pou, remarca: “Sé que me tengo qu’enfrentar a Ahab cola mesma pasión, valentía y determinación con que Ahab enfrentar a la ballena. Cola mesma llocura. Pue que inclusive más”.

Juan Cavestany vuleve a collaborar con Andres Llima, como nos tiempos de la compañía Animalario, y sintetiza les casi mil páxines de la obra de Melville nuna obra de poco más d’hora y venti minutos de duración. Como apunta’l dramaturgu, “Moby Dick ye’l viaxe de dos suicides. Unu ye un líder, Ahab, y quier suicidanos a toos, sía como quier la nuesa nacionalidá. L’otru yes tu”.

La hestoria ye conocida, el Pequod, el barcu de Nantucket qu’encabeza Ahab (Pou) llanzar a la caza de ballenes. Nél embárquense marineros de toa procedencia, como Ismael (encarnáu por Jacob Torres, amás d’otros personaxes) y narrador de la novela, y Pip (Oscar Kapoya, que da vida a más personaxes). Col viaxe yá en marcha, el Capitán desvéla-yos el so verdadera misión, prindar al cachalote, la gran ballena blanca de nome Moby Dick que lo dexó tullíu y que dende entós desamarró la so sede de vengación.

La escenografía, sobria, que recrea’l Pequod y el camarote de Ahab, y va sosprender cola apaición de la ballena, lleva la firma de Beatriz San Juan, y el llume, de Valentín Álvarez, nuna producción de Focus.

Tamién te podria gustar