Portada Sociedá José Manuel Pérez fala de “coficialidá parcial” y alerta de fallos llegales n’ordenances del asturianu

José Manuel Pérez fala de “coficialidá parcial” y alerta de fallos llegales n’ordenances del asturianu

by asturnet

“Coficialidá parcial”. Nesi conceptu encaxó esta tarde José Manuel Pérez, profesor de Drechu Alministrativu de la Universidá d’Uviéu, la situación de la llingua asturiana dende una mirada de xurista. El docente universitariu cuestionó’l calter “minimalista” de les ordenances aprobaes pa promover l’usu del asturianu en Villaviciosa y L.lena, y alertó de posibles fallos llegales n’otres normes homólogues.

“Pueo dirixime a l’Alministración en llingua asturiana, pero nun tengo’l drechu a que me contesten nesa llingua”, razonó Pérez n’alusión a ún de los drechos reconocíos na Llei d’Usu del Asturianu, y esa “coficialidá d’una sola dirección”, en términos del xurista, prueba que los ciudadanos del Principáu viven nuna situación de “coficialidá parcial, anque menos ye nada”.

Nuna intervención nes Xornaes sobre normalización nos conceyos que se cellebren en Xixón, el profesor de Drechu Alministrativu puntualizó que la protección de la llingua asturiana ye una obligación de los poderes públicos y eloxó con matices la propia Llei d’Usu, yá que na so opinión incluyó puntos “que supusieron un gran avance a lo menos nel papel, porque’l testu pue tomase como exemplu de facer lleis pa que nunca nun s’apliquen”.

Al xuiciu de José Manuel Pérez, esa norma llegal adecuó un espaciu afayadizu pa que xorrezan -como agora lo tán faciendo- les entidaes llocales de promoción del asturianu, pero les ordenances que rixen el llabor d’eses entidaes, alertó’l xurista, muévense dacuando na llende de la llegalidá, o son enforma “voluntaristes y minimalistes”.

Como exemplu d’esto último, Pérez citó los testos aprobaos en L.lena y Villaviciosa, “que puen resumise nuna pallabra: ‘podrán'”, posibilidá que, entiende’l profesor de la Universidá d’Uviéu, debería enunciase como obligación p’algamar una protección efectiva del idioma.

Nel estremu opuestu, José Manuel Pérez citó les ordenances de Nava y el proyectu de norma qu’ultima Xixón, y avisó que dambos testos incluyen redacciones de duldosu valir llegal, como la potestá de l’Alministración d’empobinase al ciudadanu n’asturianu “ensin perxuiciu de facelo en castellán”, o la obligación de llevantar actes de sesiones municipales na llingua na qu’éstes se desendolcaron, “cuando sólo’l castellán tien valir llegal”.

Tamién te podria gustar