Portada Lliteratura Joaquín Fernández García torna a les llibreríes con “El cordobeyu y otros cuentos “

Joaquín Fernández García torna a les llibreríes con “El cordobeyu y otros cuentos “

by asturnet

“El cordobeyu y otros cuentos” forma parte de lo que l’autor, Joaquín Fernández García, llamó yá hai tiempu «lliteratura etnográfica de creación». Refierse con ello a la lliteratura que ta enraigonada na etnografía, la qu’a él más-y presta. Y con ello quería tamién significar que los cuentos populares, les histories que se tresmiten de manera oral, de recrealos, había que lo facer na llingua de quien los cuenta y con una ambientación etnográfica asturiana dafechu.

Tolos cuentos qu’equí apaecen tán basaos n’histories que-y contaron o que de dalguna manera vivió l’autor, ye dicir, que nun salieron de la so imaxinación, yá que formen parte del padrimoniu cultural alleranu. La manera de narralos sí que ye «creación» de so. Ello ye que nesti llibru realidá y ficción van de la mano: de xuru, la xente allerano que llea’l llibru nun va ser quien a desentrellizar lo que de ficción pueda haber nestos cuentos muncho bien ambientaos y meyor escritos, que caltienen y dan lustre a una llingua, a una cultura y a una sensibilidá: la del Altu Ayer.

Joaquín Fernández García (Uviéu, 1943) ye doctor en Medicina pola Universidá d’Uviéu y médicu especialista n’Hematoloxía-Hemo-terapia y Análisis Clínicos. Amás d’obres etnográfiques y médiques, tien publicaos dellos llibros al rodiu de creencies, lleendes y mitoloxía asturianes (Coses d’osos, 1993; Maldaes de l.l.obos, 1996; Les vaques tamién piensan y sienten, 1996; Fito nel país de los gorretinos, 1994; Gene, 1998) amás d’una novela sobre la emigración a América (Siete vides, 2001).

Tamién te podria gustar