Jesús Iglesias diz que “L’asturianu va tener plena garantía de ser oficial cuando negar la reconocencia tenga costu electoral”

13 mayu 10:47 2011 Imprimir

“Como fuerza política que cree na oficialidá de la llingua asturiana”, Jesús Iglesias quiso dexar afitau esti vienres so compromisu “non solo a defendela, sinón a dar tolos pasos entemedies pa consiguir la reconocencia de los derechos llinguísticos de los asturianos”.

El candidatu d’IX Verdes a la presidencia d’Asturies, Jesús Iglesias, señaló que: “como fuerza política que cree na oficialidá de la llingua asturiana, comprometemosnos non solo a defendela, sinón a dar tolos pasos entemedies pa consiguir la reconocencia de los derechos llinguísticos de los asturianos, nel usu y normalización de la llingua fundamentalmente onde da más problemes: na relación coles Alministraciones Públiques asturianes”.

Según la nota de prensa asoleyada esti día por IX, Iglesias ta seguru de que: “l’asturianu va tener plena garantía de ser llingua oficial cuando negar esa reconocencia tenga un costu electoral” asina falaba nel contestu d’un alcuentru calteníu col Presidente de la Fundación Caveda y Nava, Ramón d’Andrés, y Manuel Lafuente, secretariu de dicha Fundación.

El candidatu d’IX Verdes a la presidencia d’Asturies, Jesús Iglesias, señala que’l fechu de que nun haya inda una reconocencia de la oficialidá del asturianu nun puede convertise en coartada o escusa pa nun dar pasos que faciliten la normalización y l’usu del asturianu na sociedá d’esta Comunidá Autónoma.

Primero cola Lley d’Usu y Normalización que “tien un grau de desenvolvimientu bastante atuñáu” apunta Iglesias, añediendo: “ nun fai falta la oficialidá del asturianu por que se reconoza a los docentes la especialidá del asturianu, y eso ta ensin faer, lo único necesario ye cenciellamente voluntá política porque los docentes yá tán ende, yá tán impartiendo l’asturianu. Tamién ye posible amontar la presencia del asturianu nos medios de comunicación ensin necesidá d’esperar a que sía oficial la llingua. Échase de menos la presencia del asturianu especialmente l’ente públicu de comunicación d’Asturies (RTPA)”.

El coordinador d’Izquierda Xunida d’Asturies considera que nesta llexislatura avanzóse pocu na reconocencia del usu del asturianu.

“Los dos remanes que pueden considerase más positives son la dignificación de la see de l’Academia de la LLingua y la continuidá cola iniciativa impulsada por el mesmu Ramón d’Andrés, dende’l puestu de responsabilidá que tenía entós en Gobiernu d’Asturies, de la reconocencia de la toponimia de los Concellos asturianos” apunta Ilesies tocantes a les acciones realmente positives y escases llevaes a cabu nesta llexislatura. “Considero que fuimos abondo esixentes al respective de la llingua. Cuando unu da una batalla tien que mirar alredor y ver con cuanta tropa y con cuanta fuerza se pue cuntar. Ello ye que fuimos esixentes percima de la tropa cola que cuntábamos”, dexó afitaol Jesús Iglesias, candidatu d’IX Verdes a la presidencia d’Asturies.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...