Portada Patrimoniu Izquierda Xunida demanda una xestión responsable pal osu pardu

Izquierda Xunida demanda una xestión responsable pal osu pardu

by asturnet

Francisco Javier García Valledor, diputáu d’IX-BA-Verdes na Xunta Xeneral, denunció ayeri l’incumplimientu, no que cinca al Osu Pardu Cantábricu, de la LLEI 42/2007, de 13 d’avientu, del Patrimoniu Natural y de la Biodiversidá, Artículu 54. 1-b, que según esplicó’l diputáu, “especifica que ta prohibida cualesquier actuación fecha col propósitu de da-yos muerte, capturalos, persiguilos o molestalos, asina como la destrucción o deterioru de los sos ñeros, vivares y árees de reproducción, ivernada o reposu”.

Esta Llei 42/2007 obliga a designar zones especiales de conservación (Anexu II) y a la so protección estricta (Anexu V), ente les que tán les zones de cría yá señalaes n’Asturies como “Árees crítiques”. El Real Decretu 439/1990 declaraba al Osu Pardu Cantábricu como especie en Peligru d’Estinción el 5 d’abril de 1990.

A xuiciu del diputáu d’IX-BA-Verdes, Francisco Javier García Valledor, “esisten una serie de colectivos y empreses que s’apropiaron de la xestión d’esta especie protexida, nes qu’hasta se deleguen per parte de la Conseyería les decisiones polítiques. Los exemplos puen vese estos díes en prensa al filu del casu del esbardu qu’unos turistes recoyeron y llevaron al cuartel de la Guardia Civil en La Pola Somiedu y tamién con Paca, Tola y Furacu”.

Les polítiques que tán xenerando estos colectivos ufren pa Izquierda Xunida “una visión del osu como accesible, yá que se pue ver y visitar, apaez na publicidá turística y artículos diversos que revelen los sos asitamientos, esentu de peligru pa les persones, xestionable como si de ganáu se tratare y abondante”.

“La realidá, -denuncia’l diputáu d’IX-BA-Verdes- ye bien estremada”.

Valledor declaró al traviés d’un comunicáu que “los exemplares más llocalizables son les oses con cría, cualesquier intentu de visita comercial a ver l’osu incide gravemente sobre la conservación de la especie, yá que la parte crítica y escasa son les femes”.

Amás, añadió que “nmás 16 oses vienen criando añalmente, y ta prohibío molestales. Pa criar necesiten tranquilidá y unos llugares mui específicos con abellugu y alimentu, onde poder defendese de machos secundarios (infanticides), y amás han ser llugares non humanizaos. Les visites guiaes divulguen estes zones, permitiendo a los visitantes identificales y volver con posterioridá. Los machos en cambiu campean munchos más quilómetros y son difícilmente asignables a un llugar concretu”

Recuerda temién l diputáu d’IX-BA-Verdes que “la xestión del osu namás debe facese garantizando que tenga espaciu abondu y natural pal so desenvolvimientu en llibertá”.

“Alimentalos artificialmente, crialos en cautividá o mezclar diferentes races son midíes que se tán tomando per parte d’ONGs y l’alministración de manera irresponsable, modificando los sos hábitos y la especificidá de la so adaptación al mediu asturianu. Si nun hai más oses con esbardu ye pola ocupación, colonización y destrucción del territoriu válidu pa ello”, esplica Francisco Javier García Valledor.

“Dase la circunstancia que l’affaire del esbardu y los turistes produzse en Villarín, onde se pretende construyir un área industrial y los sos accesos con fondos públicos de millón y mediu d’euros pa cedela a una empresa privada embotelladora d’agua, y s’eliminaron les protecciones ambientales modificando’l PRUG”, recuerda’l diputáu d’IX-BA-Verdes.

Tamién te podria gustar