Portada Sociedá Izquierda Xunida-Bloque defenderá en soledá la coficialidá na negociación política del nuevu Estatutu

Izquierda Xunida-Bloque defenderá en soledá la coficialidá na negociación política del nuevu Estatutu

by asturnet

Ún de tres na Xunta Xeneral. Sólo Izquierda Xunida-Bloque por Asturies defenderá la inclusión de la coficialidá de la llingua asturiana na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía, según confirmó ayeri’l cordinador d’IX nel Principáu, Jesús Iglesias, no que cinca a la so formación política. Los otros dos partíos con representación parlamentaria, PP y PSOE, que sumen 41 de los 45 diputaos autonómicos, empezarán a negociar cola oficialidá fuera de les sos propuestes.

Yera notorio, pero Jesús Iglesias ratificólo ayeri: Izquierda Xunida insistirá en pidir la inclusión de la reconocencia l’asturianu como llingua coficial nel nuevu testu del Estatutu d’Autonomía porque, entiende’l responsable de la coalición, l’idioma d’Asturies afronta esa negociación como l’últimu tren pa evitar la so desapaición. El compañeru d’IX nel Parlamentu autonómicu, el Bloque por Asturies, secundará esa demanda.

No que cinca a la parte llingüística de les conversaciones polítiques pa renovar l’Estatutu, el repartu de fuercies sedrá desigual: A los cuatro diputaos que marquen el pesu políticu d’IX-Bloque na Xunta Xeneral del Principáu enfrentaránse-yos los 45 diputaos autonómicos de PSOE y PP, partíos que sentarán na mesa de negociación cola oposición a la coficialidá como primer argumentu.

Nel casu de los socialistes, que lleven el pesu del Gobiernu autonónicu y qu’ostenten el mayor pesu políticu a la hora de tomar decisiones finales, la vocera l’Executivu y conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, dexó claro a finales d’avientu, nuna entrevista radiofónica, que “los socialistes nunca fuimos partidarios de la coficialidá y mantendremos esa postura porque asina lo dicten les nueses resoluciones congresuales”.

Archivu. Migoya avanza que los socialistes opondránse a incluyir la coficialidá na reforma del Estatutu

Tamién te podria gustar