Portada Educación IX pide una medría del presupuestu educativu nos Presupuestos Xenerales del Estáu de 1200 millones d’euros

IX pide una medría del presupuestu educativu nos Presupuestos Xenerales del Estáu de 1200 millones d’euros

by asturnet

Izquierda xunida quier facer un apueste por “afitar la equidad del sistema públicu educativu” al traviés de les sos enmiendes parciales a los PXE pa 2015, proponiendo una medría global del presupuestu educativu que supera los 1.200 millones d’euros pa recuperar la cifra destinada a Educación frente a los retayos. Ente les enmiendes parciales presentaes por IX, ICV-EUiA, CHA en materia educativo, destaca una edría de 150 millones nel programa destináu a beques y ayudes a estudiantes.

En refugándose les enmiendes a la totalidá a los Presupuestos Xenerales del Estáu (PXE) pa 2015, el Grupu Parlamentariu d’IX, ICV-EUIA, CHA rexistró más de 800 enmiendes parciales a les cuentes públiques, ente les que s’inclúi una amplia batería pa correxir les principales indicaciones presupuestaries de la Sección que recueye los programes y partíes destinaos a Educación.

La medría global del presupuestu educativu propuesta xúbelu a 1.225 millones d’euros que, sumaos a los 2.273 millones previstos pol Gobiernu, algamaría la cuantía de 3.498 millones, bien llueñe inda de los 4.042 millones de 2009 y namái un 15% más que lo destinao pa 2010.

IX valora que les partíes dedicaes pol Gobiernu de Mariano Rajoy a Educación en 2015 “abonden nel progresivu esmantelamientu de la Educación Pública por aciu socesivos retayos qu’ataquen directamente al corazón de la equidad del nuesu sistema educativu”.

Ente les enmiendes parciales presentaes por IX, ICV-EUiA, CHA en materia educativo, destaca una edría de 150 millones nel programa destináu a beques y ayudes a estudiantes, “yá que constitúin una de les bases p’asegurar el principiu de equidad, ufiertando al alumnáu con dificultaes socioeconómicas una oportunidá pa exercer dafechu’l so derechu a la educación”. Propónse, amás, amontar en 20 millones d’euros les beques Séneca y Erasmus, de cuenta que les sos cuantíes dexen realmente acoyese al programa a cualesquier estudiante y non yá a quien-y lo pueden dexar por motivos económicos.

Amás, pídese una dotación de 200 millones d’euros pa beques-salario, destinaes a garantizar que nengún/a estudiante tenga torgues p’aportar o completar los sos estudios por razones derivaes del so orixe socioeconómico. Esta dotación dexaría cubrir les necesidaes d’ente 30.000 y 40.000 estudiantes, a razón de 5.000/6.000 euros per cursu (500/600 euros por 10 meses).

Tamién te podria gustar