Portada Política IX pide respetu pal modelu cooperativista de les Caxes Rurales

IX pide respetu pal modelu cooperativista de les Caxes Rurales

by asturnet

Izquierda Xunida vieno acabante pidir al Gobiernu que respete’l modelu cooperativista de les Caxes Rurales que tanta importancia tien nel norte d’España y que tan averáu s’alcuentra a la cultura d’Asturies y Euskadi, por exemplu. El senador d’IX, Jesús Iglesias, esixó güei que se respete’l modelu de les Caxes Rurales, por atalantar qu’estes entidaes tan en peligru pol interés qu’espertaron nel sector bancariu y que’l Gobiernu quier intervenir no que denominó “estratexa de saquéu de lo colectivo”.

El parllamentariu presentó una moción na Cámara Alta coles mires de salvaguardar la continuidá d’estes entidaes que crecieron a pesar de la crisis gracies a una xestión prudente. Les Caxes Rurales, esplicó Iglesias, preséntense como la única anomalía del sector financieru y, a pesar de ser “pequenes”-el so negociu supon el 6% del total, con depósitos per valor de más de 91.000 millones d’euros- ye apetecedor pa la banca privada.

“Desenvolvieron una banca pegada a la so realidá, dirixida fundamentalmente a autónomos, pequenes empreses y nun se metieron en nenguna aventura siendo solventes al cien per cien: los creitos concedíos fueron llixeramente inferiores a los depósitos colos que cunten”, señaló Jesús Iglesias.

Prueba del interés de les entidaes privaes n’introducise nel nichu de negociu de les Caxes Rurales ye la creación, per parte de los dos bancos más importantes del país, de filiales empobinaes al mundu rural. Ye precisamente esti enclín el que llevantó les medranes de que se pretenda una bancarización, lo que supondría la desapaición d’un modelu cooperativista qu’apigura a más de 2,7 millones de socios.

Tamién te podria gustar