Portada Política IX demanda la oficialidá del asturianu

IX demanda la oficialidá del asturianu

by asturnet

Izquierda Xunida d’Asturies celebra’l día de les Lletres, allegrándose del importante llabor lleváu a cabu demientres los postreros 34 años de trabayu de munches persones amestaes a esti procesu, pero sobremanera repite les reivindicaciones qu’añu tres d’añu lleva faciendo pola llingua propia. La primera d’elles ye la oficialidá. De la mesma, IX denuncia’l retrasu y la perda de les meyores llograes na normalización polos retayos de calter ideolóxicu qu’amenorgaron y retrasaron los llogros n’educación, nel financiamientu de la cultura n’asturianu y la presencia testimonial nos medios de comunicación.

IX reconoz el gran llabor de la normalización, un procesu necesariu pal desenvolvimientu de la lliteratura y l’usu de la llingua en contestos formales, como la escolarización, los medios de comunicación, instituciones, alministración y otres entidaes, anque pa sostener y reforzar esti llabor, la llingua tien de ser declarada cooficial, como lo son les otres llingües del estáu español.

IX recuerda l’importante númberu de trabayos d’investigación alredor del asturianu, de la lliteratura, los reconocíos estudios filolóxicos lideraos pola Academia de la Llingua Asturiana, que sigue trabayando con rigor dende la so creación en 1980, pero tamién considera que pa sostener esti llabor y poder siguir alantre ensin torgues, ye nececario esixir l’alcuerdu y el compromisu de tolos partíos pa que se declare, ensin más retrasu, la oficialidá del asturianu.

Izquierda Xunida demanda’l desenvolvimientu de la Llei d’Usu, que nun se realizó dende 1998, y el so cumplimientu per parte de l’alministración. Asina mesmu, alvierte que la Llei Wert tien como oxetivu facer recular la escolarización del asturianu que tanto costó poner en marcha.

Nesti Día de les Lletres, la coalición reivindica que l’alministración autonómica, los conceyos, la Universidá y otres instituciones abran les sos puertes al asturianu y que nos medios de comunicación tenga presencia y respetu la llingua asturiana.

A lo cabero, IX espera que’l Día de les Lletres sirva pa que toos los partíos políticos escuchen la voz del pueblu, la voz de la xente nos distintos actos reivindicativos, y nun solo sía utilizáu pa “faer el papelón y salir na semeya”, escaecese’l restu del añu y facese los sordos.

Tamién te podria gustar