Portada Comunicación Instituciones de Portugal y Galicia piden que la so cultura oral seya declarada Patrimoniu de la Humanidá

Instituciones de Portugal y Galicia piden que la so cultura oral seya declarada Patrimoniu de la Humanidá

by asturnet

Instituciones de Portugal y Galicia, ente elles los sos gobiernos, sofiten la campaña que desenvuelve dende va unos meses l’asociación cultural y pedagóxica “Ponte nas ondas” pa que la UNESCO declare Patrimoniu de la Humanidá la tradición oral galaico-portuguesa. Los promotores de la candidatura quieren que la institución internacional reconoza la bayura milenaria del troncu común de les llingües de los dos países vecinos na declaración d’Obres Maestres de la Cultura Oral ya Inmaterial que la UNESCO tien previsto facer el prósimu 3 de xunetu.

Pa les entidaes que promueven la candidatura da la tradición llingüística galaico-portuguesa embaxo la denomación “La Tradición Oral Galaico-Portuguesa: Simboloxía y apropiación del mediu natural”, ésta refíerese a una marca distintiva de les espresiones culturais de les rexnes del Norte de Portugal y de Galicia, que pa los sos promotores “caracterízase como una unidá de práctiques sociales y simbóliques, de les que la tradición oral ye una manifestación orixinal”. Les instituciones que defenden la candidatura consideren a esta tradición oral como merecedora de ser reconocida pola UNESCO dientro’l so catálogu nomáu Masterpiece of Oral and Intangible Heritage of Humanity. Talo despliquen los promotores:”la escepcionalidá d’esta candidatura reside nel fechu de ser testimoniu d’un pasáu y d’un presente qu’ultrapasa les barreres polítiques, al través del sentimientu de pertenencia a una cultura común puesta en causa por dalgunos dictámenes de la hestoria y poles transformaciones de la sociedá contemporánea, que la esperiencia de nuevos contactos reavivió y esixió la so salvagarda”.

Les principales instituciones polítiques y culturales de Galicia y Portugal sofiten esta candidatura que cuenta tamién col apoyu de corporaciones locales, asociaciones y personalidaes públiques d’entrambos países. Dientro la campaña por defender la iniciativa pa que la UNESCO declare al troncu llingüísticu común de les dos tierres riberanes del Miño, esti fin de selmana desarrollóse un festival na villa lusa de Melgaço nel que participaron músicos y artistes de los países promotores de la candidatura.

Web oficial de la candidatura Patrimonio Inmaterial Galaico-portugués

Tamién te podria gustar