Portada Sociedá Iniciativa pol Asturianu presentóse n’Uviéu col oxetivu de “movilizar a la sociedá asturiana”

Iniciativa pol Asturianu presentóse n’Uviéu col oxetivu de “movilizar a la sociedá asturiana”

by asturnet

L’asociación Iniciativa pol Asturianu presentó esti sábadu nel salón d’actos de la Biblioteca d’Asturies, n’Uviéu. La gala, presentanda por Mariluz Pontón, llocutora de RPA, abrióse cola música de Mariluz Cristobal Caunedo, que quixo dicir unes pallabres de sofitu al ñacimientu d’Iniciativa pol Asturianu. Les intervenciones siguieron entemecíes con vídeos y delles actuaciones, nun actu que se facía col envís de “pone-y fin a la inmovilidᔠy al qu’asistieron según la organización alredor d’un cientu de persones.

Darréu de la intervención de Mariluz Caunedo, Inaciu Galán, miembru de la Xunta Promotora de la organización, entamó coles intervenciones, con un dicursu nel qu’esplicó qu’Iniciativa pol Asturianu venía a “pone-y fin a la inmovilidᔠesperando sumar a “munchos más asturianos al trabayu pol so idioma”. Galán recordó que “de poco val facer autocrítica si nun mos ponemos en marcha pa cambiar la situación” y faló a lo llargo de la so intervención de la importancia de que tol mundu “dea un pasín pa garantizar el futuru del asturianu”.

De siguío emitióse un vídeu que puede vese yá na canal d’Iniciativa pol Asturianu en Youtube, que de mou esquemáticu esplica los oxetivos de la organización.

Nesi momentu Mariluz Pontón anunciaba la primer sorpresa del día, un vídeu del músicu Mario Fueyo, conocíu pol so nomatu de raperu “Dark la Eme”, que saludaba a los asistentes al actu al traviés d’un vídeu y sofitaba’l trabayu d’Iniciativa pol Asturianu. El vídeu podrá vese na rede nos díes vinientes.

L’actor Lluis Antón González punxo’l toque d’humor col monólogu “Les vacaciones”, y quixo amás, nun momentu más seriu, recordar los sos tiempos como miembru de Conceyu Bable, celebrando’l ñacimientu d’Iniciativa pol Asturianu, a la que definió como “perimportante pal futuru del idioma”.

Vieno dempués el momentu pa les intervenciones. Entamaron Vítor Suárez ya Itziar Montes, miembros d’Iniciativa pol Asturianu, qu’esplicaron la forma de funcionamientu de l’asociación, esplicando los puntos básicos y dalgunos de los planes de trabayu de la organización, ente los que tán “pequeñes campañes qu’abran espacios nuevos de normalidá pal idioma asturianu”.

Fueron entós apaeciendo miembros de sectores de la sociedá, que veníen a comentar los problemes y posibles soluciones pal futuru del asturianu na so estaya d’actividá. Entamó l’artistas y escritor Ánxel Nava, acompañáu del autor de la imaxe corporativa d’Iniciativa pol Asturianu, Alex Ordiales. Nava mostróse ilusionáu col ñacimientu d’Iniciativa pol Asturianu y felicitó a la organización, ufiertando la so collaboración al proyectu.

Los maestros d’asturianu tuvieron representaos por Ana García Peláez y Chechu García, que tomaron la pallabra esplicando les posibilidaes de futuru pal enseñu del asturianu y el so usu como llingua vehícular.

Tamién participaron nel actu Próspero Morán, director d’Asturnews y presentador de la TPA, y Xuanxo Mariño, director de Radio Sele, en representación de los medios de comunicación asturianos, y Xandru González Ramos, Xuan Pandiella y Denis Soria, en nome de la mocedá d’Asturies, esplicando lo que dende esti sector social podría facese pol futuru del asturianu.

Toos xuntos, nel escenariu zarraron esti actu de presentación con otru vídeu grabáu nes cais d’Asturies y onde ciudadanos espresen los problemes más graves que vive l’asturianu y piden soluciones, sofitando amás l’apaición d’Iniciativa pol Asturianu.

La folixa siguió dempués nel chigre L’Esperteyu, onde munches persones decidieron “tomar la inciativa” y apuntase a la organización acabante nacer.

La páxina web púnxose en marcha esti mesmu sábadu, anque entá nuna versión en pruebes, que dirá rematándose a lo llargo de les selmanes vinientes.

La organización califica l’actu como un ésitu, anque recuerda qu’esti ye namás l’entamu d’una etapa de munchu trabayu na que tiene la complicada xera de movilizar a la sociedá asturiana y convencela de la importancia de trabayar pa que l’asturianu tenga futuru.

Tamién te podria gustar