Portada Comunicación Iniciativa denuncia’l tratamientu de TPA al procesu toponímicu de Salas

Iniciativa denuncia’l tratamientu de TPA al procesu toponímicu de Salas

by redacción asturnews
Mapa toponímicu del conceyu de Salas

Iniciativa pol Asturianu denuncia’l tratamientu informativu de TPA al procesu d’oficialización de la toponimia de Salas y reclama a la televisión pública d’Asturies que trate de da-y un enfoque positivu a esti drechu de los asturfalantes.

El domingu 5 de marzu TPA Noticias emitió un reportaxe nel que se suxería que los vecinos de Salas tan “en pie de guerra” pola propuesta de la Xunta de Toponimia del Principáu d’Asturies d’oficializar el topónimu ‘Corniana’ a la so variante tradicional ‘Curniana’, nel procesu entamáu pol Conceyu Salas de recuperación de los nomes tradicionales de les llocalidades del conceyu cumpliendo, asina, cola llei autonómica 1/1998 d’Usu y Promoción del Asturianu.

Dende Iniciativa pol Asturianu quieren amosar “el nuestru malestar ante lo que paez un intentu per parte d’un mediu de comunicación públicu de desprestixar la llingua asturiana y el trabayu meticulosu fechu por toos aquellos involucraos nes investigaciones toponímiques, cuando ente los oxetivos de la RTPA ta xusto’l llabor contrariu”.
Nel reportaxe emitíu por TPA “puen vese les opiniones a la escontra de trés persones, asina como del alcalde, pero nun se recueye nenguna voz favoratible o d’espertos qu’esplicasen l’orixe o’l porqué del topónimu Corniana, asina como la propia inicitiva del Conceyu de Salas a la hora de poner esti procesu en marcha, faltando a los principios d’imparcialidá y pluralidá que deben ser la base d’un mediu de comunicación públicu”.

Amás, TPA paez escaecer nel reportaxe, sigún Iniciativa pol Asturianu “que les propuestas feches pola Xunta de Toponimia son precisamente propuestes y, que tres procesos d’información pública y allegaciones, ye’l propiu conceyu’l quien toma les decisiones. Nel reportaxe dase una visión desenfocada na que se paez insinuar dalgún tipu d’imposición nun procesu que ye dafechu democráticu, entamáu voluntariamente pol Conceyu de Salas y fechu dende la investigación de la forma de llamar a los llugares de los propios habitantes que meyor conserven la variedá del asturianu de Salas”.

Iniciativa pol Asturianu quier recordar a Radiotelevisión Pública d’Asturies que, como ente públicu que ye, ha velar pol cumplimientu del respetu, promoción y defensa del asturianu y gallego-asturianu, ensin prexuicios ideolóxicos, llinguísticos, sociales o de cualesquier otra mena, faciendo precisamente tolo contrario, formar a la población pa evitar estos prexuicios.

Asimismo, Iniciativa pol Asturianu quier amosar el so sofitu a esti procesu de recuperación de la toponimia tradicional ante los ataques ensin base llegal, hestórica nin filolóxica que carez de contino per parte de dellos colectivos, incluyíos organismos públicos autonómicos. Nesti sen, faen un llamáu “a les organizaciones polítiques y sociales del conceyu de Salas pa que trabayen pa da-y difusión a los valores positivos que tien esti procesu, que permite recuperar y caltener pal futuru les formes tradicionales de llamar a los llugares del conceyu, evitando que se pierda una parte importante del nuesu patrimoniu inmaterial. Esperamos que la propuesta cunte col sofitu de toles fuercies polítiques como vien pasando nos más de mediu centenar de conceyos asturianos qu’aprobaron yá la so toponimia tradicional como oficial”.

Tamién te podria gustar