Portada Hestoria Inaciu Ilesias afirma que les instituciones y una tradición de pensamientu caltuvieron Asturies como país

Inaciu Ilesias afirma que les instituciones y una tradición de pensamientu caltuvieron Asturies como país

by asturnet

Inaciu Iglesias, empresariu, editor y estudiosu de la identidá asturiana, ufierta nel so últimu llibru “Historia del nacionalismu asturianu” una visión particular de la nacencia y desenvolvimientu nel tiempu de los elementos comunes que conformaron el nuestru país. Pal autor d’esti trabayu, fueron les instituciones polítiques, independientemente del so debilitamientu o solidez en cada dómina, les que caltuvieron la entidá nacional d’Asturies. La otra tesis de la obra ye qu’una tradición de pensamientu ilustráu y los movimientos culturales consolidaron na época contemporánea el nacionalismu que llega a los nuestros díes.

El llibru del editor de “Les Noticies” y autor d’otros trabayos como “La identidá asturiana”, tenta ser perenriba de too: “un llibru divulgativu, que quier contribuir a un mayor conocimientu d’una hestoria que non siempre se conoz y d’esa ignorancia puede que se despliquen munchos de los erros del nacionalismu contemporáneu”, afirma Inaciu Iglesias. Los oríxenes de la actual identidá asturiana coinciden na tesis d’esta obra colos oríxenes políticos d’Asturies como reinu. Pa Iglesias “les instituciones de gobiernu que tuvo Asturies son les que, unes veces d’una manera más firme, otres más débil, caltuvieron la unidá del país y el sentimientu de pertenencia a la comunidá”. Nesi sen “Historia del nacionalismu asturianu” ta estructurada en capítulos que definen les distintes categoríes qu’Asturies tuvo a lo llargo de la hestoria: “El reinu”, “El reinu en Lleón”, “El Principáu”, “La provincia” y “L’autonomía”.

Otru de los motores del desenvolvimientu de la identidá asturiana y la causa principal de qu’anguaño esista un movimientu políticu nacionalista, al empar qu’un movimientu cultural y creativu con puxu importante

, ye pal autor d’esti ensayu “la esistencia y continuidá del tiempu d’elementos intelectuales, casi siempre asitiaos na vanguardia del pensmaientu de la so época, nos sectores más ilustraos, y que teníen al so país y la so cultura como esmoliciones propies: del Beatu de Liébana, pasando por Xovellanos y el restu d’ilustraos, a los intelectuales y creadores actuales en llingua asturiana sigue esa tradición”.

Preguntáu poles causes que ficieron a Asturies na dómina contemporánea a siguir un destin estremáu al d’otres comunidaes nacionales del estáu qu’afitaron importantes movimientos políticos d’ámbitu propiu, l’autor de “Historia del nacionalismu asturianu”(Ámbitu,2005), afirma que “equí desenvolvióse otru movimientu políticu popular qu’impidió l’afitamientu d’alternatives nacionalistes, y esi foi el movimientu obreru, dalgo que llegó a la época actual y na transición na que sigue apostándose per esa vía y namás en dómines mui reciente, nos últimos tiempos vese un ciertu enclín asturianista en partíos como Izquierda Xunida o la esistencia d’un sector pequeñu nel mesmu PSOE”. En cuantes a la fragmentación del nacionalismu asturianu anguañu y la so falta de relevancia social Iglesias caltién que “la razón ye qu’en toos esos años hubo xente que paecía más preocupada por restar que por sumar y a les mesmes organizaciones preferíen proponer les sos alternatives unitaries si otres se sumaben a elles y non tentando sumar ente toes”. Hai otru factor a xuiciu del autor de “La identida asturiana” y ye el de “la xente, ente los políticos nacionalistes nun hai xente como sí lo hai n’otros ámbitos con éxitu como’l de la cultura, que se dediquen al so llabor con tol empeñu, l’ambición y la dedicación profesional cola que se dediquen al suyu escritores, músicos, artistes, los resultaos tamién tán ehí:mientres munchos de los segundos tan algamando ya ésitos considerables, el nacionalismu asturianu va de fracasu en fracasu”.

Tamién te podria gustar