Portada Sociedá IAS tamién va entamar acciones llegales pa defender al so militante Faustino Zapico

IAS tamién va entamar acciones llegales pa defender al so militante Faustino Zapico

by asturnet

El portavoz d’Izquierda Asturiana (IAS), Inaciu Llope acusó a Izquierda Xunida-Bloque por Asturies de facer “xestos a la galería pa recuperar la credibilidá perdida nel mundu asturianista” nel casu de discriminación llingüísitica sufríu pol hestoriador y miembru de la dirección d’IAS, Faustino Zapico. Llope anunció tamién la intención del so grupu de sumase a les acciones llegales entames por Oficialidá y la Xunta pola Defensa la Llingua contra la Universidá y el rector Juan Vázquez.

Izquierda Asturiana amosó la so solidaridá col so dirixente Zapico énte lo que califiquen de “un fechu que non por común dexa de ser habitual nesti país, al se-y xune l’ agravante de que ye la institución pública que se supón que tien erixise en promotora de la cultura la que se convierte nun axente activu de discriminación, colo que se rebaxa a ella mesma y degrada la función que-y correspuende”. Pal portavoz de IAS, Inaciu Llope lo sucedío al historiador Faustino Zapico “muestra claramente como n’Asturies la llingua asturiana ye un idioma proscritu, y los supuestos pasos que se dieron nos últimos años nun pueden evitar situaciones como esta, porque no se dieron na dirección adecuada; la del reconocimientu de los derechos de los y les falantes a utilizar la so llingua en tolos ámbitos sociales, ye decir, la normalización real de la mesma”.

Llope aludió a les intervenciones públiques protagonizaes pol conseyeru de Xusticia y Esteriores, Francisco José García Valledor y pol so director xeneral de Cooperación, Rafa Palacios, pa calificales de “xestos a la galería pa recuperar la credibilidá perdina nel mundu asturianista” y acusó a IX-BA de “ser cómplices d’un gobiernu que tien secuestraos llegalmente los derechos de los y les falantes”. Pa Llope situaciones como la vivida por Faustino Zapico namás podíen evitase cola oficialidá y la necesidá “inescusable” de la so inclusión na prósima reforma del estatutu, ya que, según IAS: “de perder esta oportunidá taríamos abocaos a una situación d’auténticu cataclismu cultural”.

IAS, la organización nacionalista a la que pertenez l’historiador Faustino Zapico, anunció la so intención de sumase a les acciones llegales entamaes por otros colectivos contra la Universidá y contra’l rector Juan Vázquez.

Tamién te podria gustar