Portada Patrimoniu IAS propón la reutilización del agua de los embalses soterráneos como alternativa a les preses

IAS propón la reutilización del agua de los embalses soterráneos como alternativa a les preses

by asturnet

El portavoz d’Izquierda Asturiana, Ignaciu Llope pidió-y al gobiernu asturianu ‘qu’abra los güeyos ente les estremaes posibilidaes de xestión del agua, enantes de facer barbaridaes ensin sentíu como l’embalse de Caliao’. Llope fixo estes declaraciones depues de que nes xornaes d’Esplotación y Propsección de la Escuela d’Inxenieros de Mines de la Universidá d’Uvieu de les qu’Asturnews se facía ecu ayeri, se propunxere l’aprovechamientu del agua de los pozos mineros mesmo pa consumu industrial y aprovechamientu enerxegitu que pal consumu humanu.

Estremaos grupos ecoloxistes lleven meses manifestando la so oposición a la construcción de más embalses n’Asturies, como ye’l casu del que se quier facer en Caliao, mentes que nun s’aprovechen otros recursos naturales disponibles que son igual d’efectivos y menos agresivos col mediu ambiente. Ente les propuestes d’estos grupos encuentrase l’estudiu presentáu estos díes nes xornaes d’Esplotación y Propsección de la Escuela d’Inxenieros de Mines nel que s’aseguraba que col agua de los pozos mineros que yá tán trancaos podría dase de beber a la mitá de la población asturiana.

Al rabu d’estos informes, el portavoz d’Izquierda Asturiana, Ignaciu Llope afirmó que ‘ye mui triste ver qu’al gobiernu d’Areces sólo se-y ocurre facer un embalse pa la supuesta carencia d’agua na zona central d’Asturies, amosando asina la so falta d’imaxinación y la so afición pol hormigón como solución a casi tolos problemes’.

Los datos aportaos nestes xornaes aseguren que los pozos de la cuenca central carbonera, que formen les comarques del Nalón y Caudal, podrían disponer de 76 hectómetros cúbicos de reserves d’agua una y buena que l’actividá estractiva termina. Estes cifres pasen con muncho les reserves d’agua de los principales embalses de les Cuenques, como’l de Tanes y Rusecu, que sumen 40 hectómetros cúbicos.

En función d’estos datos, IAS propón una xestión del agua n’Asturies responsable y que pongo penriba de too l’oxetivu d’un desarrollu sostenible p’Asturies.

Tamién te podria gustar