Portada Sociedá IAS denuncia la escasa presencia del asturiano na Gaceta de Xixón

IAS denuncia la escasa presencia del asturiano na Gaceta de Xixón

by asturnet

L’agrupación xixonesa d’Izquierda Asturiana (IAS) denuncia nun comunicáu la escasa presencia de la nuestra llingua nel boletín d’información municipal del Ayuntamientu “La Gaceta” a la que califica de ridícula. Los nacionalistes ponen como exemplu l’últimu númberu d’esta publicación que se distribúi de baldre en tolos llares de Xixón y que namás cuenta nesta entrega con una de les cuarenta y tres páxines n’asturiano.

Según denuncia el portavoz local d’IAS, Pablo Rodríguez, “nel el númberu de marzu de la Gaceta, namás una de les sos 43 páxines tá n’ asturiano, representando un porcentaxe ridículu nel total del conteníu d’esta revista municipal”. Pal representante de Izquierda Asturiana la situación nun ye escepcional nel momentu actual ya que según afirmó: “dende fai unos meses vien apreciándose una paulatina reducción de la presencia del asturiano nesta publicación, que si ya enantes yera escasa, agora ye absolutamente ridícula”, una amuesa pa Rodríguez “del nulu interés que tien el gobiernu municipal en promocionar el nuestru idioma, que si en formatu impresu la presencia es más que mínima, nos espacios de radio y televisivos ye inesistente”, diz Pablo Rodríguez.

El portavoz nacionalista califica la situación de “sangrante, ya que ye un mediu costeáu por tolos ciudadanos de Xixón, que según amuesa la reciente encuesta sociollingüística elaborada pol profesor Llera Ramo demanden una presencia digna y una mayor promoción pal asturiano de la que actualmente esistente, si ye que esiste dalguna”. Rodríguez ve en fechos como esti “un claru exemplo de la política que respective a la nuestra llingua lleva a cabu el gobiernu municipal del PSOE-IU-BA, nun faciendo el mas mínimu esfuerzu na normalización del asturiano” y añade que “si del PSOE mui poco podemos esperar a favor del asturiano, d’IU-BA, auténticos títeres de los socialistes, polo que vemos tampoco”.

Tamién te podria gustar