Portada Educación Gotor aprueba un reglamentu que permite usar l’asturianu pa dirixise a la Universidá d’Uviéu

Gotor aprueba un reglamentu que permite usar l’asturianu pa dirixise a la Universidá d’Uviéu

by asturnet

El Conseyu de Gobiernu de la Universidá d’Uviéu, presidíu pol Rector Vicente Gotor, aprobó ayeri por 36 votos a favor, nengún en contra y cinco abstenciones, el “Reglamentu sobre presentación y receición d’escritos en bable/asturianu nel Rexistru de la Universidá d’Uviéu”, un testu qu’avanza na reconocencia de los drechos de los asturfalantes na Universidá d’Uviéu.

El documentu, qu’ufre Asturnews na so versión completa, permite l’usu del asturianu pa presentar documentos nel Rexistru de la Universidá, na práctica totalidá de los casos, siendo necesaria una torna al castellán pa los procedimientos de más urxencia, yá que los testos n’asturianu han pasar, mientres l’asturianu nun seya oficial, pela Unidá de Traducción recientemente creada pola Conseyería de Cultura.

Los testos unviaos n’asturianu, y pa garantizar la igualdá d’usu colos presentaos en castellán, van pasase a traducción, cuntando los plazos dende’l momentu nel que’l testu torna a la Universidá yá traducíu al asturianu.

El Rector comentó, tres el conceyu onde s’aprobó esti Reglamentu, qu’esta decisión “ye un apoyu a la cultura asturiana, lo máximo a lo que podemos llegar ensin oficialidá”. Con esta decisión, albidra’l Rector “ficimos más qu’en tolos últimos años”. La decisión, espera, “va evitar tensiones cola xente a la qu’hasta agora se-y refugaben testos por tar escritos n’asturianu”.

El Reglamentu va entrar en vigor, dempués de firmar el conveniu pa la torna de los documentos cola Conseyería de Cultura, en celebrándose les elecciones europees del 7 de xunu.

REGLAMENTU SOBRE PRESENTACIÓN Y RECEICIÓN D’ESCRITOS EN BABLE/ASTURIANU NEL REXISTRU DE LA UNIVERSIDÁ D’UVIÉU.

Tamién te podria gustar