Portada Sociedá Gotor amuesa’l so compromisu cola llingua asturiana na presentación del Atlas Sonoru

Gotor amuesa’l so compromisu cola llingua asturiana na presentación del Atlas Sonoru

by asturnet

El rector de la Universidá d’Uviéu, Vicente Gotor, afitó ayeri el so compromisu y el de la institución pa cola llingua y la cultura asturianes, nel actu de presentación nel Aula Magna del Atlas sonoru de la Llingua Asturiana, pero fízolo dafechu en castellán. Asturnews ufre nes páxines que vienen darréu la totalidá de les intervenciones nel actu, al travies de la so canal de You Tube.

El rector dixo que la Univerisdá “tiene que ser muy sensible con la llingua” y nun pudo escaecer “los meses críticos que van a venir con la nueva estructura de los grados”, cola decisión que tien de motar la Xunta de Facultá de Filoloxía alrodiu de la presencia del asturianu nel mapa titulaciones.

Vicente Gotor facía compaña al profesor ayudante de la Universidá Fernando Álvarez-Balbuena, qu’amosó na so intervención la importancia del proyectu, y a Jesús Suárez López, investigador del Muséu del Pueblu d’Asturies y director de la obra, que tamién faló en castellán.

L’Atlas Sonoru de la Llingua Asturiana tien como oxetu enllenar esta carencia y amosar la diversidá llingüística d’Asturies “de viva voz”, pente medies de l’audición de testimonios orales: mitos y lleendes, cuentos populares, romances, cantares, rellatos yvivencies de la vida cotidiana, narraos por falantes naturales de cada zona.

Esta obra concíbese como un proyectu interdisciplinar y abiertu a la edición de grabaciones de campu feches por investigadores de diversos ámbitos académicos — historia, filoloxía, musicoloxía, socioloxía, etnoloxía, antropoloxía—, y tamién por profesores y alumnos de llingua asturiana, en particular, y toa mena de persones interesaes nel folclor, la lliteratura oral y la cultura tradicional d’Asturies.

Ente los años 2003 y 2008, el Muséu del Pueblu d’Asturies (Rede de Museos Etnográficos d’Asturies) tien editao cuatro CDs qu’abarquen una ventena de conceyos asturianos, cubriendo, en xunto, un terciu de la rexón. La edición d’esta serie de documentos sonoros espurriráse a entregues sucesives hasta algamar les cuatro grandes árees llingüístiques d’Asturies (oriental, central, occidental y gallego-asturianu), nun total de 12 volúmenes.

Tamién te podria gustar